מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי עשרה ימים: אזעקות בתל אביב וערי המרכז - צעיר נפצע קל

סמוך לשעה 22:00 נורה מטח כבד לעבר תל אביב, מודיעין וערי גוש דן ושפלת יהודה | צעיר בן 22 נפצע באורח קל מפגיעת רסיסים בחולון | המשטרה מבצעת סריקות אחרי זירות נפילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/23 22:03 יט בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 02/12/23 22:41

אחרי עשרה ימים: אזעקות בתל אביב וערי המרכז - צעיר נפצע קל
רקטות שנורו לעבר ישראל מרצועת עזה, צילום: Attia Muhammed/Flash90

סמוך לשעה 22:00 הערב (שבת) אזעקות הופעלו בערי גוש דן ושפלת יהודה, ביניהן תל אביב, גבעתיים, בני ברק, רמת גן, מודיעין, רמלה, לוד, בת-ים, ראשון לציון ורחובות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לצעיר בן 22 בהכרה מלאה שנפצע קל מרסיס בראשו בגזרת חולון. ממשטרת ישראל נמסר כי שוטרי מחוז מרכז מבצעים כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום מרחב שפלה.

נתניהו: "התחבטי רבות. שאלתי את עצמי איך מדיינים עם השטן?"

אחרי קריסת הפסקת האש, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט ערכו הערב שתי מסיבות עיתונאים נפרדות, ולדברי נתניהו הוצע לשר הביטחון גלנט לקיים מסיבת עיתונאים משותפת "אבל הוא החליט מה שהחליט". במהלך מסיבת העיתונאים ראש הממשלה נתניהו הקריא את השמות הפרטיים של כל הילדים והנשים שחזרו מהשבי ובירך על שחרורם.

במהלך מסיבת העיתונאים, נתניהו שיתף כי ההחלטה על אישור עסקת החטופים התקבלה לאחר התלבטויות רבות. "התחבטתי רבות בימים שלפני ההחלטה. שאלתי את עצמי איך מדיינים עם השטן?" אמר נתניהו והמשיך: "אבל הייתי משוכנע שיש דרך לחלץ אנשים מציפורני השטן. ניהלנו מו"מ קשוח והפעלנו לחץ על המתווכים לשפר את המתווה. המאמץ נשא פרי, והכפלנו את מספר המשוחררים".

גלנט: "חמאס הפר את ההסכם, הוא מסרב להחזיר 15 נשים ושני ילדים"

כאמור, שר הביטחון גלנט כינס גם הוא מסיבת עיתונאים, במהלכה הצהיר כי ההחלטה על סיום הפסקת האש הגיעה לאחר שהחמאס הפר את הפסקת האש וסירב להחזיר 17 חטופים, מהם 15 נשים ושני ילדים. גלנט הציג את השפעת הלחימה על סוגיית החטופים: "היום כל אחד יודע, ככל שמעמיקים את הפעולה הצבאית מגיעים לכך שחמאס משוועים לרגע של שקט ותמורת זה הם מוכנים לשלם בדבר חשוב וזה החטופים".

צוותי המו"מ לשחרור החטופים שבו ארצה

במהלך השבת, צוותי המשא ומתן הישראלי השוהים בקטאר הוחזרו ארצה, זאת לאחר שהמגעים לשחרור החטופים לא צלחו. ראש המוסד דדי ברנע הבהיר כי ישנה אפס סבלנות למשחקי חמאס, שסירבו לשחרר נשים ולהמשיך בפעימות שחרור החטופים.