מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אילון מאסק על החרם כנגדו: שילכו ל&@*#

במהלך השתתפותו בכנס של הניו יורק טיימס, אילון מאסק זעם על המפרסמים שהפסיקו לפרסם ברשת החברתית שבבעלותו: "אני מקווה שהם יפסיקו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/23 16:33 יז בכסלו התשפד

אילון מאסק על החרם כנגדו: שילכו ל&@*#
אילון מאסק, צילום: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock.com

לאחר ביקורו בישראל השבוע, התארח אמש (ד') אילון מאסק בכנס של הניו יורק טיימס. במהלך הריאיון נשאל מאסק על ידי אנדרו רוס סורקין האם הביקור שערך בישראל, במסגרתו ביקר ביישובי העוטף ונפגש עם ראש הממשלה והנשיא, היה דרכו להתנצל על הציוץ האנטישמי. מאסק הבהיר כי לא זאת הייתה מטרתו.

בנוסף, נשאל מאסק אודות חרם המפרסמים האחרון, במסגרתו הודיעו חברות ענק כמו אפל, דיסני, IBM על הפסקת הפרסום ברשת החברתית שבבעלות מאסק. מאסק קטע את המראיין באמצע השאלה ותקף: "אני מקווה שהם יפסיקו. אם מישהו הולך לנסות לסחוט אותי עם פרסום, לסחוט אותי עם כסף, שילכו ל***. שילכו ל***. זה מספיק ברור?".

דיסני

דיסני, צילום: shutterstock

אילון מאסק: "זה היה טיפשי מצידי"

זו אינה הפעם הראשונה בה מאסק מעורר מחלוקת באמירותיו. בהמשך הריאיון, התייחס מאסק לתמיכתו בצייצן אנטישמי, שפרסם פוסט שמאשים את הקהילות היהודית בקידום שנאה. "זה היה טיפשי מצידי", אמר מאסק. "במבט לאחור לא הייתי צריך להגיב לאיש הזה", המשיך, והאשים את התקשורת שסיקרה את ציוצו ולא את ההבהרות לאחריו. "בפועל הנחתי אקדח טעון בידי מי ששונאים אותי, ובידי מי שנטען כי הם אנטישמים, ועל כך אני מתנצל. זו לא הייתה הכוונה שלי", אמר מאסק.