מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי ימים של שקט מתוח: צה"ל יירט כטב"מ שחדר לישראל מלבנון

התראה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים מתת, סאסא ודוב"ב שבגליל העליון. צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/23 10:48 יז בכסלו התשפד

אחרי ימים של שקט מתוח: צה"ל יירט כטב"מ שחדר לישראל מלבנון
צילום: פלאש 90. דייוויד כהן

אחרי חמישה ימים של שקט מתוח בצפון: סמוך לשעה 10:45 הופעלה התראה מפני חדירת כלי טיס עוין ביישובים מתת סאסא ודוב"ב שבגליל העליון. מצה"ל נמסר: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. מדובר באירוע הראשון בגבול הצפוני מאז תחילת השבוע, לאחר שבארגון חיזבאללה הודיעו כי יפסיקו את הירי לישראל בזמן הפסקת האש עם חמאס.

גלנט עלה צפונה: "התוצאות מאוד מרשימות"

כזכור, בתחילת השבוע, שר הביטחון גלנט סייר גבול הצפון ובתום הסיור אמר: "כאן, בגזרה המזרחית של לבנון, הצופה גם לכיוון סוריה, הלוחמים מבצעים עבודה מצוינת. התוצאה היא פגיעה והריגה של למעלה מ-100 מחבלי חיזבאללה, השמדה של עשרות רבות של עמדות תצפית, מחסנים, בונקרים ומפקדות. והסגה של כוחות חיזבאללה מגזרת החזית, אחורה אל עומק השטח".

גלנט גפגש עם לוחמים

"התוצאות מאוד מרשימות", גלנט עם לוחמים, צילום: אריאל חרמוני

גלנט שיבח את הלוחמים והוסיף: "התוצאות האלה הן תוצאות מאוד מרשימות. החיבור של כל ההישגים הטקטיים האלה יתורגם למצב שונה, שיאפשר בהמשך את חזרתם של התושבים בתנאים אחרים לגמרי מכפי שפתחנו את המערכה הזו".