מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' בפנייה אישית לגנץ: "צעדים שלא תמיד יזכו למחיאות כפיים בבייס"

לקראת הצבעת התקציב השנויה במחלוקת, שר האוצר פנה לשותף החדש בממשלת החירום: "מצפה ממך להתעלות לגודל השעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/23 16:27 יד בכסלו התשפד

סמוטריץ' בפנייה אישית לגנץ: "צעדים שלא תמיד יזכו למחיאות כפיים בבייס"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

על רקע הצבעת התקציב הצפויה הערב (ב'), נאם בצלאל סמוטריץ' בפתח ישבת הסיעה ופנה לגנץ בבקשה שיצביע בעד התקציב על אף שהמחנה ממנו מגיע מתנגד לתקצוב החינוך החרדי. "בשם האחדות עושים צעדים שלא תמיד פופולאריים. אני מצפה ממך להתעלות לגודל השעה", אמר שר האוצר.

סמוטריץ' פתח את דבריו בפירוט חלוקת הכספים בתקציב המלחמה המיוחד וטען כי "מי שמתנגדים לתקציב הזה, כבר שבועות רבים מתנגדים למדיניות המרחיבה שלי". בנוסף הוא טען כי המחלוקת כל הכספים לחינוך החרדי היא רק תירוץ להתנגדות לתקציב, "העיסוק בכמה עשרות מיליוני שקלים כספים לחינוך החרדי שמכונים שלא בצדק 'כספים קואליציוניים' שבמחלוקת הוא רק תירוץ שנתפס טוב תקשורתית ומאפשר להם להחביא את ההתנגדות האמיתית שלהם לתקציב".

דרש מגנץ להצביע לתקציב וטען: "זה חיוני והכרחי להמשך ניהול המלחמה"

בהמשך דבריו הוא פנה אישית לגנץ ודרש כי על אף ההשקפות השונות הוא יצביע בעד התקציב: "כשאנחנו בעיצומה של מלחמה מהחשובות שידעה ישראל, כשאנחנו נמצאים יחד תחת האלונקה ובשם האחדות עושים צעדים שלא תמיד פופולאריים, היום אני מצפה ממך להתעלות לגודל השעה ולא לחפש מה לא, אלא מה כן. התקציב שעובר היום כולל 99 אחוז של תקציב שאנחנו מסכימים עליו. יש אחוז אחד עליו אנחנו חלוקים. האחדות והחשיבות של שמירה על מרחב הסכמה לאומי מחייב אותנו לעשות צעדים שלא תמיד יזכו למחיאות כפיים בבייס. זה חיוני והכרחי להמשך ניהול המלחמה".