17 שנות מאסר נגזרו על הצעיר שביצע לינץ' במור ג'יאנשוילי

שנתיים וחצי לאחר המתקפות האלימות בערים המעורבות ואירועי שומר החומות, בית המשפט גזר עונש מאסר ממושך וקנס כספי בגובה 180,000 שקלים על קוסאי עבאס שהורשע בניסיון רצח ועבירות נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/23 11:14 יד בכסלו התשפד

17 שנות מאסר נגזרו על הצעיר שביצע לינץ' במור ג'יאנשוילי
מור ג'נאשווילי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ב') פה אחד את דינו של הנאשם קוסאי עבאס ל -17 שנות
מאסר, לאחר שהורשע בעבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח וכן בעבירות נוספות, בהקשר לאחד מאירועי "שומר החומות" שהתרחש בעכו בחודש מאי 2021.

הנאשם ואחרים היו שותפים ללינץ' אלים במהלכו הותקף מור ג'יאנשוילי כאשר נסע ברכבו והיה בדרך לבקר את אמו שהתגוררה סמוך למקום התקיפה. כאשר התקרב למקום מגורי האם, הותקף רכבו במטר
של אבנים, הוא איבד שליטה על הרכב וניסה להימלט, אולם ההמון – ובכלל זאת הנאשם – המשיך לתקוף אותו גם כאשר מור התמוטט פצוע על הקרקע. הנאשם באותו שלב המשיך והיכה את מור באמצעות רגל שולחן בראשו. המתפרעים והנאשם חדלו להכות את מור רק לאחר התערבותו של השייח' עבאס זכור שדרש מהם לעשות כן.

הפרעות בעכו

הפרעות בעכו צילום: Roni Ofer/Flash90

כך מתאר מור ג'יאנשוילי בעדותו את רגעי האימה:

"וזעקתי זעקות אימים, זעקות שמישהו ישמע אותי. מהשכנים, שמישהו ירד, שמישהו
שמכיר אותי. זה שכונה שבסופו של דבר, גרתי בה ארבע שנים, חמש שנים, מישהו, כאילו
מכירים אותי שם. ידעתי שמישהו ישמע אותי, מישהו ידע, מישהו יעזור לי. אבל בשלב מסוים כבר השלמתי עם המוות, ידעתי שאני לא אצא משם. כאילו צרחתי צרחות ש, של כאילו בן אדם שמוסר את נפשו.[...] התחלתי לרוץ לכיוון הכניסה של אמא שלי, פשוט כל ההמון, היו ש, היו איזה ארבעים שפשוט החליטו שהם לא עוזבים אותי. רדפו אחרי, שמו לי רגל, הפילו אותי על הקרקע, בעטו בי בפרצוף אני זוכר. זה בעצם השלב שאיבדתי הכרה. אני זוכר שנתנו לי עם מוטות ברזל ועץ, גם כשאני על הרצפה מדמם. אני זוכר לפני שאיבדתי הכרה, את כל הפנים שלי נחתכות. זה שלב שכאילו נצרב לי כל כך בצורה שהיא קשה. מפה אני איבדתי הכרה, אני לא זוכר מה קרה אתי מאז".

בית המשפט הפנה לחומרת מעשיו של הנאשם, סקר את הפסיקה בנדון ואת אמות המידה
לענישה שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון, ובסופו של דבר גזר את עונשו של הנאשם ל- 17 שנות מאסר, וכן רכיבי ענישה נוספים הכוללים פיצוי לנפגע בסכום של 180,000 שקלים.