מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בזמן הפסקת האש, גלנט עלה צפונה: "התוצאות כאן מרשימות"

פגיעה של למעלה מ-100 מחבלי חיזבאללה, השמדה של עשרות רבות של עמדות תצפית, מחסנים, בונקרים ומפקדות והסגה של כוחות חיזבאללה מהחזית: שר הביטחון נפגש עם לוחמים בחזית הצפונית

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 18:12 יג בכסלו התשפד

בזמן הפסקת האש, גלנט עלה צפונה: "התוצאות כאן מרשימות"
שר הביטחון יואב גלנט, צילום: Chaim Goldberg/Flash90     

שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום (א') הערכת מצב באוגדה 210, סמוך להר דב, יחד עם מפקד הגיס המטכל"י האלוף דוד זיני, מפקד האוגדה תת-אלוף ציון רצון ומפקדי החטיבות באוגדה. גלנט קיבל סקירה על פעילות הכוחות בגזרה המזרחית של גבול הלבנון ובגבול סוריה, להגנת המרחב, סיכול חוליות ירי וגביית מחיר מחיזבאללה וארגוני הטרור הנוספים.

תושבי הצפון יחזרו לביתם בתנאים אחרים מהמצב טרם החלה הלחימה

בתום הערכת המצב אמר כי: "כאן, בגזרה המזרחית של לבנון, הצופה גם לכיוון סוריה, הלוחמים מבצעים עבודה מצוינת. התוצאה היא פגיעה והריגה של למעלה מ-100 מחבלי חיזבאללה, השמדה של עשרות רבות של עמדות תצפית, מחסנים, בונקרים ומפקדות. והסגה של כוחות חיזבאללה מגזרת החזית, אחורה אל עומק השטח"

גלנט שיבח את הלוחמים והוסיף: "התוצאות האלה הן תוצאות מאוד מרשימות. החיבור של כל ההישגים הטקטיים האלה יתורגם למצב שונה, שיאפשר בהמשך את חזרתם של התושבים בתנאים אחרים לגמרי מכפי שפתחנו את המערכה הזו".

ההישגים של כוח צה"ל ברצועה יצרו את התנאים להשבת החטופים

גלנט התייחס לחזית העיקרית עד כה, רצועת עזה ואמר: "ביקרתי אתמול את הכוחות ברצועת עזה, בעומק השטח, כדי ללמוד את תמונת המצב ולראות את התוצאות של פעולת חיילי צה"ל. יש על מי לסמוך, הכוחות דרוכים, איתנים, נחושים, הביאו הישגים מצוינים, ההישגים האלה של הכוח המתמרן, הם שאפשרו את המהלך שיוצר את התנאים להחזרת החטופים בימים האחרונים".