החטופה ביקשה מהמחבל שישחרר במקומה אישה אחרת - מבוגרת ממנה

שר הבריאות שיתף בסיפורה של עדינה משה שהשתחררה משבי חמאס בפעימה הראשונה - ושגילתה גבורה יוצאת דופן כשהתווכחה עם החבל וביקשה ממנו לשחרר במקומה אישה אחרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 17:49 יג בכסלו התשפד

החטופה ביקשה מהמחבל שישחרר במקומה אישה אחרת - מבוגרת ממנה
עדינה משה, צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים

שר הבריאות וחבר הכנסת מטעם ש"ס, אוריאל בוסו, שיתף היום ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו סיפר על שיחה שניהל עם אחת מהחטופות ששוחררו, ועל הגבורה הבלתי נתפשת שגילתה כאשר התבשרה שהיא חוזרת הביתה.

"פגשתי את עדינה משה בת ה-72 שחזרה משבי חמאס", פתח וכתב השר. "עדינה סיפרה לי על ויכוח שהיא ניהלה עם המחבל במעמד השחרור וביקשה ממנו שישחרר במקומה אישה אחרת - מבוגרת ממנה ובמצב פחות טוב. זו תמצית מהגבורה של האנשים הנדירים האלה".

עדינה משה בת 72, נחטפה לעזה ב-7 לאוקטובר מביתה בקיבוץ ניר עוז, לאחר שהמחבלים רצחו את בעלה סעיד משה. היא אמא לארבעה ילדים: מאיה, יעל, ששון ועמוס. ממטה משפחות החטופים נמסר עם שובה מהשבי: "כעת היא חוזרת לזרועות ילדיה ונכדיה, היא תוכל להמשיך בגידול חלק מנכדיה הגרים בקיבוץ ותחזור לתחביביה: בישולים, גידול הצמחים וקריאת ספרים".

עדינה משה

עדינה משה צילום: מטה המשפחות והנעדרים

החטופה שאלה את המחבל למה הוא רזה: "גם לנו אין אוכל"

השר שהתראיין לרפי רשף בחדשות 12, סיפק פרטים נוספים על מצב התזונה של החטופים הישראלים, שעל פי דיווחיהם בשבועות האחרונים התקיימו על אורז דל בלבד. השר סיפר על שיחתו עם חטופה ששוחררה: "היא אמרה למחבל שם, 'למה אתה כזה רזה'? הוא אמר לה 'גם לנו אין מספיק אוכל'.