שחקני מכבי חיפה לא החזיקו שלט שקורא להחזרת החטופים - יניב קטן תקף

משחק של ליגת העל בין מכבי חיפה להפועל פתח תקווה עורר סערה כשכמה משחקניה של חיפה בחרו שלא לאחוז בשלט שקורא להחזרת החטופים | יניב קטן: "אלו ימים שהסבלנות כבר לא קיימת", גורם בקבוצה: השחקנים מפחדים שיפגעו

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 09:03 יג בכסלו התשפד

שחקני מכבי חיפה לא החזיקו שלט שקורא להחזרת החטופים - יניב קטן תקף
שחקנים זרים של מכבי חיפה, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

בעקבות המלחמה, ליגת העל נעצרה ואמש (שבת) היא חזרה לפעילות עם משחק השלמה בין מכבי חיפה להפועל פתח תקווה. לפני שריקת הפתיחה נעמדו השחקנים בדקת דומיה לזכר הנרצחים והחזיקו שלט הקורא להחזרת החטופים הביתה, אבל בעוד כל שחקני הפועל פתח תקווה החזיקו את השלט - כמה משחקניה של מכבי חיפה בחרו שלא לאחוז בשלט ועוררו סערה.

יניב קטן: "מי שלא מסוגל להחזיק שלט שלא יחיה במדינה שלי"

בתמונות שהופצו נראים חמישה שחקנים לא אוחזים בשלט בו מחזיקים כל שאר השחקנים שעומדים בשורה, ושחקן אחד אף התרחק מהשלט. האירוע הוביל לתגובות נזעמות, בין היתר של אגדת מכבי חיפה לשעבר יניב קטן. "אחרי ה-7 לאוקטובר הרבה דברים צריכים להשתנות במדינה שלנו!", כתב בפוסט באינסטגרם.

"צריכים להיות פה ערכים ועקרונות שאסור לוותר עליהם יותר. התביישתי לראות הערב שחלק משחקני מכבי חיפה בחרו לא לקחת חלק ולהזדהות עם המצב. להעביר דף ולהגיד הכל בסדר זה הכי גרוע, לתרץ שהם מפחדים אני גם לא קונה", המשיך.

"נמאס לי שאנחנו תמיד צריכים להבין את כולם, ולהכיל את כולם", הוסיף, "אלו ימים שהסבלנות כבר לא קיימת, הלב שבור לרסיסים. שנים הכלנו את החמאס בדרום וקיבלנו שואה שניה. נחטפו פה ילדים, נשים, קשישים, גברים וחיילים חפים מפשע. מדינה שלמה מדממת וכואבת את המצב ומי שלא מסוגל להחזיק שלט כאות הזדהות עם המצב, אז פשוט שלא יחיה במדינה שלי".

מכבי חיפה: הזרים לא החזיקו את השלט כי פחדו

גורמים במכבי חיפה מסרו כי הזרים, שחלקם מגיעים ממדינות בהן יש אוכלוסיות מוסלמיות גדולות, מפחדים כי משפחותיהם יפגעו. אחד השחקנים שלא החזיקו את השלט הוא ענאן חלאילי, ערבי- ישראלי, שבהתחלה אחז בשלט ואז שם את ידו מאחורי גבו.