מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי שחרור החטופים - גלנט מבטיח: "כל המשך משא ומתן יעשה תחת אש"

שר הביטחון קיים הערכת מצב ברצועת עזה והתייחס לשחרור החטופים והמשך המלחמה: "לא נעזוב את עזה עד להשבת כל החטופים, נמצה את ההזדמנות להביא חטופים נוספים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/23 20:00 יב בכסלו התשפד

אחרי שחרור החטופים - גלנט מבטיח: "כל המשך משא ומתן יעשה תחת אש"
גלנט ברצועה, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון נפגש הבוקר (שבת) עם מפקדים ולוחמים מכוחות חי"ר, שריון, הנדסה וחיל הים הפועלים בתוך רצועת עזה. גלנט נכנס לרצועה על כלי ימי יחד עם מפקד חיל הים, האלוף דוד סער סלמה, קיים הערכת מצב בשטח, והתייחס לסוגיית המשך הלחימה ושחרורם של החטופים.

במהלך הערכת המצב גלנט דיבר על ניצול ההפוגה לטובת הכנות והיערכות לחידוש הפעילות הקרקעית עם מיצוי המתווה להחזרת חטופים, ואישר תוכניות התקפיות נוספות. שר הביטחון סייר במרחב החוף הצפוני, וקיבל סקירה על פעילות הכוחות בימי הלחימה, ועל אבטחתם בימי ההפוגה.

"כשאתה מגביר את הלחץ - הם רוצים עוד הפסקה"

גלנט אמר בהערכת המצב ברצועה: "היכולת שלנו להביא את הקבוצה הראשונה של החטופים נובעת מהלחץ שמופעל צבאית. ברגע שהלחץ פועל צבאית - הם רוצים הפסקה, כשאתה מגביר את הלחץ - הם רוצים עוד הפסקה, כשאתה מגביר עוד יותר – הם מוכנים לבוא עם הצעה, וכשאתה מגביר עוד יותר – הם מוכנים לבוא עם הצעה שאפשר לקבל אותה, זאת כל השיטה".

"אנחנו לא יכולים לעזוב את הפעולה ואת המלחמה בעזה עד שאנחנו מגיעים למצב שאנחנו מביאים את כל החטופים, כי יש לנו עוד רבים. יש קשר ישיר בין הפעולה שלכם לבין חיסול האויב וגם בין הפעולה שלכם לבין הבאת חטופים, זה התהליך. לוח הזמנים להפוגה הוא קצר, זה לא ייקח שבועות, ייקח ימים – קצת יותר, קצת פחות, כל המשך משא ומתן יעשה תחת אש. כלומר, רוצים להמשיך ולדון על הפעם הבאה - זה יהיה כשהפצצות נופלות והכוחות לוחמים, זה הבסיס".