בשיאה של המלחמה מוצאי שבת ארגון: פורסם השם של השבט החדש בבני עקיבא

שבת הארגון של תנועת בני עקיבא הסתיימה הערב לאחר חודש של עשיה מסביב לשעון בכל רחבי הארץ למען עם ישראל. בעקבות המלחמה עמד החודש בסימן "הננו- למען עם הנצח" והתמקד בעשיה ופעילות ללא הפסקה בכל רחבי הארץ- עשיה בעורף

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/23 19:06 יב בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 25/11/23 19:13

מוצאי שבת ארגון: פורסם השם של השבט החדש בבני עקיבא
חניכי תנועת בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

תנועת בני עקיבא חוגגת הערב (שבת) את סיומו של חודש ארגון. עקב הפינוי הרחב מעוטף עזה ומיישובי צפון הארץ ועקב הוראות משתנות של פיקוד העורף- התנועה פעלה כל העת על מנת שכל קהילה וכל סניף יהיו חלק מהעשייה והפעילות בחודש ארגון. בין היתר, בשבועות האחרונים הקימה התנועה 17 סניפים חדשים לקהילות שפונו מעוטף עזה שפועלים במלונות ובמוקדי האירוח השונים של המפונים. כמו כן, חלק מהסניפים התארחו אצל סניפים אחרים וקיימו שבת ארגון משותפת. בחמישי בלילה התקיים בסניפים "לילה כחול-לבן" שכלל מאות יוזמות ועשייה למען עם ישראל לאורך הלילה ובכל סניף הוקם "קיר הנצח" עם תפילה לשלום המדינה והצדעה לגבורת הלוחמים.

השם החדש של שבט הרא"ה

הערב התבשרו חניכי שבט הרא"ה כי שמם החדש שילווה אותם במהלך חייהם יהיה "רֵעִים". השם נבחר ברוח התקופה בהצבעה ברוב קולות בכינוס מליאת בני עקיבא שהתקיימה בתחילת השבוע שעבר בכינוס מיוחד בעיר אופקים. לקו הגמר הגיעו השמות חיים, גאולה ורֵעִים.

מתוך דבר ההנהלה הארצית שפורסם לאחר בחירת השם: אתם – חברי שבט הרא"ה – מקבלים שם ברגע היסטורי בתולדות עם ישראל ותקומתו, שבו הכאב על הנופלים נמהל בגבורת הלוחמים, בתפילה להשבת החטופים, בשותפות בכאב המשפחות השכולות ובהמשך העשייה של אומה למען ניצחונה.
רגע שעליו כתב הרב חרל"פ: "כאשר נוגעים בדם של ישראל הנפש מזדעזעת והאחדות הנעלמה מופיעה".

השם החדש

השם החדש, צילום: תנועת בני עקיבא

אתם, חברי שבט הרא"ה – רֵעים ייקרא לכם.

רֵעים – על שם הרֵעוּת בין הקב"ה לעמו שמתגלה ביום שמחת תורה, ביום שבו רצה האויב לעצור את מנגינת חיינו.

רֵעים – על שם הקיבוץ בעוטף ישראל שמייצג את כל אותם יישובים שגילו גבורה במשך יותר משבעה עשורים ונפגעו ישירות בטבח הנורא ביום שמחת תורה.

רֵעים – על שם רעים אהובים שזינקו לקרבות ונתנו את חייהם, את כל אשר יכלו לתת, ובהם רבים מבוגרי התנועה ובוגרותיה, שגדלו על ערכי התנועה ומכוחם שאבו את תעצומות הנפש.

רֵעים – על שם אחינו ואחיותינו החטופים בשבי חמאס שאנו זועקים לשחרורם ולשיבתם לגבולם.

רֵעים – על שם האחדות העמוקה המתגלה בימים אלו ונצרכת לעמנו דווקא בעת הזו.

מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין בירך את חברי השבט: "חברי שבט רֵעים, שאו את תפקידכם ההיסטורי, וברוח הרב דרוקמן זצ"ל אִמרו "הננו" לכל משימה, הקשיבו למילותיו של דוד המלך, "לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ. לְמַעַן בֵּית ה' אֱ-לֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ", ובעזרת ה' בזכות הרֵעות העמוקה נזכה להסרת דמעה מעל כל פנים, להשבת החטופים לגבולם, לחזרתם של חיילי צה"ל לחיים ולשלום ולגאולה שלמה!"