המוח היהודי: עורך הדין שמנסה למנוע את השימוש בסלוגן הפלשתיני

הפגנות רבות ברחבי העולם קוראות להשמדת ישראל על ידי שימוש בסלוגן "מהנהר לים פלשתין תהיה חופשית", כעת פורסם כי יהודי מניו ג'רזי מנסה לקנות את הזכויות למשפט. "רוצה להגן על שמה של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 16:42 י בכסלו התשפד

המוח היהודי: עורך הדין שמנסה למנוע את השימוש בסלוגן הפלשתיני
הפגנה פרו פלשתינית, צילום: Amir Levy/Flash90

על רקע הפגנות פרו פלשתיניות נרחבות ברחבי העולם, היום (ה') נחשף כי עורך דין יהודי מניו ג'רזי בשם יואל אקרמן, ניסה לרכוש את הסלוגן "מהנהר לים פלשתין תהיה חופשית" (From the river to the sea Palestine wull be free) לטענתו במטרה "להגן על שמה של מדינת ישראל" וכי הסיסמא היא קריאה לטרור.

הסלוגן, שנשמע רבות בהפגנות פרו פלשתיניות, קורא בעיקרו להכחדת מדינת ישראל ובמקומה להקים את מדינת פלשתין. אקרמן מנסה לזכות בזכויות לסיסמא, מה שימנע בעיקר הדפסה של הסלוגן על מוצרים שונים כגון חולצות וכובעים.

המכשולים שבדרך והתחרות הסמויה

אך יש כמה מכשולים בדרך: קודם כל, כמו כל תהליך בירוקרטי, עד שדבר כזה יאושר יכול לקחת חודשים ואף שנים. בנוסף, ישנם ארגונים נוספים שמנסים לזכות בסלוגן- ויש להם סיכוי גבוה יותר. כפי שדווח בישראל היום, חברה אחרת בשם "From the river to the sea shop" ביקשה את הזכויות על "From the river to the sea", ללא המשך המשפט וכבר כיום הוא משתמש בו במוצרים שהוא מוכר. ברגע שיש שימוש מסחרי הסיכוי שיצליח לקבל את הזכויות על המשפט, גדול יותר. גם אם לא יצליח, עצם הרעיון שיהודי מנסה למנוע מהמפגינים את הסלוגן המרכזי שלהם, עורר סערה גדולה בעולם.