אחרי ארגנטינה: ניצחון סוחף למנהיג הימין בהולנד

חירט וילדרס, אישיות שנויה במחלוקת, גרף 35 מושבים מתוך 150 בפרלמנט ההולנדי | הוא הדיח את רוטה, ששלט במדינה 13 שנה, בעיקר על רקע מדיניות ההגירה שלו - ונחשב לתומך ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 09:49 י בכסלו התשפד

אחרי ארגנטינה: ניצחון סוחף למנהיג הימין בהולנד
חירט וילדרס, צילום: shutterstock

"המפלגה למען החירות" בראשות חירט וילדרס זכתה בבחירות בהולנד, כך עולה ממדגמים במדינה, אחרי שאמש (ד') נערכו בחירוץ. המנהיג המודח הוא מארק רוטה, שהתפטר אחרי משבר המהגרים במדינה. וילדרס קיבל 35 מושבים, כאשר המפלגה השניה קיבלה עשרה מושבים פחות ממנו. מפלגת השלטון המודחת הגיעה רק למקום השלישי.

וילדרס הוא ימני שדוגל במדיניות הגירה תקיפה, והוא קושר בין משבר הדיור במדינה לבין משבר ההגירה. הוא גם אוהב ישראל ובמשרדו נמצא דגל עם מגן דוד. "המאבק של ישראל בחמאס הוא המאבק של העולם בברבריות", אמר עם פרוץ המלחמה, "ההצהרה של הפלשתינים מהנהר ועד לים היא לא רק נגד ישראל. זה גם יגיע בקרוב להולנד".

נצחון הימין גם בארגנטינה

נזכיר כי בימים האחרונים זכה חבאייר מיליי, מנהיג ימין ליברטריאני בארגנטינה ותומך ישראל, בנשיאות. מיליי הבטיח שארגנטינה בראשותו תהיה בת ברית מובילה של ישראל וכי יעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים. מנהיגים רבים בירכו את מיליי וביניהם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שכתב כי הוא גאה בו וכי הוא "ישיב את ארגנטינה לגדולתה".