ישראל קיבלה את רשימת המשוחררים: כלל משפחות החטופים עודכנו

אחרי שעות של חוסר ודאות: משרד החוץ הקטארי מעדכן כי 13 חטופים ישוחררו מחר והפסקת האש תחל בשישי ב-7:00. החטופים ישוחררו בשעה 16:00. ישראל קיבלה את רשימת החטופים שישוחררו והודעות נמסרו לכלל המשפחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 07:37 י בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 23/11/23 20:23

ישראל קיבלה את רשימת המשוחררים: כלל משפחות החטופים עודכנו
הפגנה למען החזרת החטופים, צילום: Miriam Alster/Flash90

לאחר הודעת קטאר על הפסקת האש שתיכנס לתוקף מחר בשעה 7:00, הממונה על החטופים והנעדרים, גל הירש מסר הערב (ה') כי נמסרו הודעות לכלל המשפחות שיקיריהם מופיעים ברשימת החטופים הצפויים להשתחרר וכן למשפחות שיקירהן לא נכללים ברשימה. כזכור, קודם לכן הודיע דובר משרד החוץ של קטאר כי הפסקת האש בין ישראל לחמש צפויה להתחיל ב-7:00, בעוד שחרור 13 החטופים הראשונים ייערך בשעה 16:00.

בישראל נערכו אמש לקראת יממה קריטית, בה תיכנס לתוקף הפסקת האש ותבוצע הפעימה הראשונה בעסקת החטופים. בשעה 10:00 הייתה אמורה להיכנס לתוקפה הפסקת האש ומיד לאחר מכן להתקיים עסקת חילופי השבויים, ומנהיגי המדינה אף עמדו מול הציבור והשיבו לכל השאלות הקשות. אלא שהודעה לקונית של צחי הנגבי, ראש המל"ל, דחתה את החגיגות. בתוך כך, קטר תקיים בשעות הקרובות הצהרה בנוגע לעסקה המתעכבת, זאת לאחר שמוקדם יותר הצהירו שבהמשך היום יודיעו על המועד שבו תחל הפוגה.

"המגעים לשחרור חטופינו מתקדמים ונמשכים כל העת. תחילת השחרור תתבצע על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, ולא לפני יום שישי", כך נמסר מהנגבי לקראת חצות - בהודעה שהציתה מיני-סערה. במערכת המדינית הסבירו כי בניגוד לדיווחים לא עברה רשימה של חטופים שישוחררו לידיו של ראש המוסד השוהה בקטאר ומדובר בעיכוב של 24 שעות בלבד.

משפחות החטופים

משפחות החטופים צילום: Miriam Alster/Flash90

"לא התייחסנו לפרסומים מהטעם הפשוט שידענו שההסכם עדיין לא נסגר"

"חמאס הודיע דרך המתווך על רצונו לעשות שינויים", אומר גורם מדיני ומספר שחמאס התעקש לשנות כמה סעיפים בהסכם. בתוך כך, הפרסומים אתמול על הפסקת אש בשעה 10:00 יצאו בטרם נסעו ברנע ואלון לקטאר וסגרו את ההסכם באופן סופי. "לא התייחסנו לפרסומים מהטעם הפשוט שידענו שההסכם עדיין לא נסגר", אמר הגורם.

בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגישו כי כל עוד שההסכם לא נחתם, המלחמה תימשך. "אין שום הפסקה ושום הפוגה באש", אמרו בסביבת נראש הממשלה. עם זאת, בישראל שוררת אופטימיות כי ההסכם אכן ייחתם.

צפו במסיבת העיתונאים אמש: