מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: ראש המוסד קיבל רשימה של החטופים שישוחררו מחר

רשימת השמות של משוחררי הפעימה הראשונה עברה לידי ראש המוסד דדי ברנע והאלוף ניצן אלון השוהים בקטאר, המשפחות יעודכנו רק מחר | הערב: מסיבת עיתונאים משולשת של נתניהו, גלנט וגנץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 21:19 ט בכסלו התשפד

דיווח: ראש המוסד קיבל רשימה של החטופים שישוחררו מחר
משפחות החטופים זועקות, ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מתח רב בישראל הערב (ד') לקראת ביצוע עסקת החטופים וכניסתה לתוקף של הפסקת האש, ודיווח של דנה ויס מצביע על כך שראש המוסד קיבל לידיו את רשימת המשוחררים בפעימה הראשונה שתתבצע מחר. כזכור, ברנע שוהה בקטאר עם האלוף ניצן אלון המשמש כראש המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים בצה"ל.

המשפחות לא יעודכנו הערב

בישראל החליטו כי המשפחות לא יעודכנו הערב, למרות העברת הרשימה, בכדי למנוע ציפייה שלא תתממש. רק לאחר קבלת החטופים המשפחות יעודכנו. נזכיר כי בכיר חמאס בחו"ל, מוסא אבו מרזוק, הודיע כי הפסקת האש צפויה להיכנס לתוקף בשעה 10:00 והעסקה אמורה להתבצע מיד לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף.

הערב צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ. נתניהו משוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומודה לו על הסיוע בהגעה למתווה לשחרור החטופים, ומיד לאחר מכן תחל מסיבת העיתונאים.

50 חטופים תמורת 150 מחבלים

כזכור, במהלך אמש (ג') הממשלה אישרה את עסקת החטופים עם החמאס. במסגרת עסקת החטופים שכאמור תחל מחר בשעה 10:00, חמאס ישחרר בכל יום מארבעת ימי ההפוגה 12 חטופים וישראל תעצור את כלל הפעילות הצבאית בעזה, ותשחרר סך כולל של 150 מחבלים בתמורה ל-50 אסירים ישראלים. חמאס יוכל להאריך את הפסקת האש בעוד שמונה ימים בסך הכל, בתמורה לשחרורם של עשרה חטופים נוספים בכל יום.