מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפסיקה של הרב עובדיה יוסף בעד עסקאות חטופים: "חובה לשלם כל מחיר"

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, ביקר במטה משפחות החטופים וסיפר על פסיקתו של אביו בעד עסקאות שחרור חטופים: "גם אם מדובר ביהודי אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 16:52 ט בכסלו התשפד

הפסיקה של הרב עובדיה יוסף בעד עסקאות חטופים: "חובה לשלם כל מחיר"
צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

סערת עסקת שחרור החטופים: היום (ד') ביקר הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, במטה משפחות החטופים. במהלך הפגישה הוא סיפר על פסיקתו של אביו בסוגיה דומה ואמר כי "אבי הרב עובדיה יוסף פסק ערב מבצע אנטבה שחובה לשלם כל מחיר גם אם מדובר ביהודי אחד. לצד הכאב האדיר, האסון שלכם איחד את עם ישראל, אתם איחדתם את העם. זו זכות עצומה".

הרב דוד יוסף בביקור במטה

הרב דוד יוסף בביקור במטה | צילום: מטה המשפחות

נזכיר כי אמש (ג') אריה דרעי הגיע לרב הראשי ובן נוסף של הרב עובדיה, הרב יצחק יוסף, שפסק גם הוא בעד העסקה. בין הטיעונים ל המצדדים בסוגיה ניתן למנות את העובדה שלא ישוחררו מחבלים שרצחו יהודים.

רבהים ומפחות שמתנגדים לעסקה: "הדרך הנכונה היא להילחם במחבלים"

למרות הפסיקות הללו, יש רבנים שמתנגדים לתוקף לעסקה כמו הרב שמואל אליהו והרב דוב ליאור. בין היתר הרב אליהו כתב כי "הדרך הנכונה היא להילחם במחבלים כמו ששיחרר אברהם אבינו בקרב את השבויים מארבעת המלכים. כך שחררו עם ישראל את השבי בערד, כך שחרר דוד את השבויים בצקלג. וכך עשינו במבצע אנטבה ששבר את זרועם של הרשעים מסוף העולם ועד סופו". גם בני משפחה של חטופים ובני משפחות שכולות הביעו את התנגדותן לעסקה.