מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הורי החטופים שלא ישתחררו בעסקה הקרובה מדברים

עסקת השבויים הצפויה לקרות בימים הקרובים כוללת את הנשים והילדים שנמצאים בשבי החמאס, מה שמשאיר מאחור את כל השאר: קשישים, גברים ונשים צעירות, מה חושבות המשפחות שלהם?

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 22/11/23 16:09 ט בכסלו התשפד

הורי החטופים שלא ישתחררו בעסקה הקרובה מדברים
משפחות החטופים זועקות, ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אליהו ליבמן, שבנו אליקים נחטף מהמסיבה ברעים מרבה להתראיין לתקשורת מאז השביעי באוקטובר עם מסר ברור: מתנגד לעסקאות עם החמאס, כל שחרור אסירים סופו להיגמר בעוד דם יהודי שישפך.

בראיון ל103FM הבוקר אמר הבוקר (ד') ליבמן על העסקה שצפויה לצאת לפועל ב24 שעות הקרובות כי: "זה מסכן את החטופים וזה גם מסכן את כוחות הביטחון וגם את אזרחי מדינת ישראל. אנחנו צריכים להוריד את חמאס על הברכיים אם אנחנו חפצי חיים. לא הקמנו את מדינת ישראל כדי שניכנע לאויבים שרוצחים בנו ואנחנו ממשיכים לתדלק אותם. אנחנו משפילים את עצמנו כאומה לאומית ולא מאפשרים לביטחון ישראל אמיתי במלחמה ובאירוע כזה קשה שחטפנו כבר".

"מה עם התינוקות והילדים חלילה שיירצחו חלילה מהעסקאות האלה?"

בן כספית, שראיין את ליבמן אמר לו שזה לא מוסרי להיות נגד עסקה שתחזיר שבויים, ליבמן השיב ואמר כי: "אתה אומר משהו מאוד לא מוסרי כי אתה בעצם חורץ הרבה חיילים חלילה שייפגעו, הרבה אזרחים שיירצחו, אתה מתדלק את הטרור, אתה נותן לאויב האכזר שלנו נקודות ניצחון ויכולות מבצעיות לפגע ועידוד לעשות עוד מעשי רצח". ליבמן המשיך ואמר כי: "מה עם התינוקות והילדים חלילה שיירצחו חלילה מהעסקאות האלה ומהלגיטימציה לתת ניצחונות לטרור? תחשבו על זה. 300 המחבלים שעכשיו הולכים לשחרר אלה מחבלים ארורים בני 16 עד 19, שאחרי מה שהם למדו בכלא הישראלי, הם ירצחו ויאנסו וישרפו עוד ילדים שלנו, למה אנחנו לא מבינים את זה".

"היה לנו ברור שנישאר מאחור"

גם אימו של תמיר נמרודי, חירות התראיינה ל103FM והביעה חשש על כך שאחרי העסקה ישכחו את החטופים שנשארו מאחור: "מראש כשדובר על העסקה המצומצמת, היה לנו ברור שנישאר מאחור, מאוד קיווינו שבעקבות הלחץ על חמאס, נוכל לפחות להגיע להסכם מסגרת כולל. נכון, יש אנשים שצריכים לצאת במיידי, אך כשאומרים עסקה מצומצמת משאירים מאחור הרבה מאוד אנשים יקרים. אנחנו באמת לא יודעים אם תהיה עסקה נוספת".

שי ונקרט, אביו של עומר בן ה־22 המצוי בשבי חמאס, התראיין גם הוא והביע אופטימיות רבה על המצב: "אני אופטימי, ככה נולדתי ומ־7 באוקטובר אני יותר אופטימי וחדור אמונה. אני קודם כל לא יודע אם הבן שלי לא חוזר בעסקה הזאת כי עדיין אין רשימה ולא הודיעו משהו רשמי, על אף ולמרות הפרסומים. יכול להיות שיגידו שאולי אני נאיבי, אבל לא, זו האמונה שלי".