מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בניה נהרג בהפסקת אש, האחות זועמת: "תחשבו שוב"

עסקת שחרור החטופים שצפויה להתחיל החל ממחר, מעלה גם ביקורת. אחותו של רס"ן בניה שראל שנפל ברצועת עזה במבצע "צוק איתן" בזמן הפסקת אש שוברת שתיקה: "6 שעות ביום בלי מזל"טים, זה אומר שאנחנו מפקירים את החיילים שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 15:58 ט בכסלו התשפד

בניה נהרג בהפסקת אש, האחות זועמת: "תחשבו שוב"
בניה שראל, צילום: באדיבות המשפחה

אמש (ג') אישרה הממשלה עסקת שחרור החטופים שצפויה להתחיל מחר בשעה 10:00. יעל זאבי (שראל), אחות של רס"ן בניה שראל ז"ל, פרסמה אמש פוסט חשוף בפייסבוק, בו שיתפה את סיפור נפילתו של אחיה, וקראה למקבלי ההחלטות לחשוב שוב על העסקה ועל ביצועה.

משפחות החטופים זועקות, ארכיון

משפחות החטופים זועקות, ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יעל זאבי: "בניה נפל במהלך הפסקת אש"

"לקראת העסקה העצובה מאוד המסתמנת עם חמאס, זמן מתאים לספר את סיפור הקרב האחרון של אחי בניה שראל הי"ד", כתבה. "בניה נפל במהלך הפסקת אש ביום האחרון של מבצע צוק איתן בדרום הרצועה. לפי התחקיר (מה שהצבא שיתף איתנו) בניה והכח שלו שהיו בעזה בזמן הפסקת האש, זיהו דמות חשודה על גג המבנה המסומן בתמונה בעיגול כתום. בניה ביקש אישור לירות בו, אולם בגלל הפסקת האש הוא סורב והפקודה היתה 'לקטוף' אותו שזה בעצם אומר להביא אותו חי", המשיכה לשתף.

"כאשר בניה, הדר (גולדין) וליאל (גדעוני) התקרבו למבנה, נפתחה עליהם אש מאותו מחבל, ומסתבר שהמבנה הסתיר מנהרה אליה נחטף הדר גולדין ז"ל. על גופתו של ליאל נמצא מחבל שבניה הרג אחרי שנפצע, ולפני שנהרג מאש מקלעים", שיתפה בכאב את נפילתו של אחיה.

הלוויתו של רס"ן בניה שראל ז"ל

הלוויתו של רס"ן בניה שראל ז"ל, צילום: פלאש 90

"6 שעות ביום בלי מזל"טים, זה אומר שאנחנו מפקירים את החיילים שלנו"

לבסוף כתבה פניה ישירה למקבלי ההחלטות: "תחשבו שוב על העסקה הזאת, אם היא כוללת 6 שעות ביום בלי מזל"טים זה בעצם אומר שאנחנו מפקירים את החיילים שלנו! זאת לא דרך טובה להחזיר את החטופים הביתה".