מה עונים לילד חטוף ששואל איפה אבא ואמא? נחשפו ההנחיות לחיילים

30 ילדים חטופים ישתחררו בימים הקרובים, וכעת נחשף מסמך עם הוראות לחיילים שיהיו הראשונים לפגוש את הילדים. "אני חייל בצה"ל. אני פה כדי לדאוג לך, אתה בטוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 14:04 ט בכסלו התשפד

מה עונים לילד חטוף ששואל איפה אבא ואמא? נחשפו ההנחיות לחיילים
הפגנה להשבת הילדים החטופים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עסקת החטופים אושרה, ועתידה לצאת לפועל מחר (ה'). במהלך העסקה ישוחררו כ-50 חטופים, כאשר 30 מתוכם יהיו ילדים. הילדים, ששהו יותר מחודש בשבי ארגון הטרור חמאס, יזדקקו לרגישות מיוחדת מהישראלים הראשונים שיפגשו- החיילים. צה"ל זיהה את הצורך הזה, ובמסמך פנימי שחושף העיתונאי ישי כהן, מוצגת רשימת הוראות להתנהלות מול הילדים החטופים.

חלק מהמתווה שנשלח לחיילים שיקבלו את הילדים

חלק מהמתווה שנשלח לחיילים שיקבלו את הילדים צילום: ללא

כך למשל, אם הילדים ישאלו שאלות כמו "איפה אבא ואמא?", על החיילים נאסר לענות, גם אם הם יודעים מה התשובה. כזכור, חלק מהילדים נחטפו בזמן שהוריהם נרצחו. בפרוטקול, במהלך המפגש עם הילדים החייל יציג את עצמו ויגיד "אני חייל בצה"ל. אתה נמצא במקום בטוח. אני פה כדי לדאוג לך, אתה בטוח". המסמך הדגיש כי אסור לגעת בילד ללא רשותו, והכל חייב להיות כהצעה: "האם זה בסדר שאני ארים אותך ואעזור לך ללכת?"

משרד הרווחה: לא לחשוף את הילדים לתקשורת ולמצוא את חיות המחמד שלהם

משרד הרווחה מפרסם גם הוא תדריך לעובדים הסוציאליים שילוו את החטופים והילדים שישוחררו. התדריך מורה לעובדים להימנע מהעמסת גורמי מקצוע על הילד ומשפחתו ושעובדת סוציאלית אחת תלווה אותם לאורך כל התהליך. עוד נאמר כי מומלץ לבדוק אם לילד היו חיות מחמד ולהביא אותן מוקדם ככל שניתן, כולל לבדיקות הרפואיות בבית החולים. כמו כן ממליצים למנוע מהילד להיחשף לדיווחים בתקשורת ולהמתין עם בדיקות פולשניות.