מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אב החטוף: "בני לא היה רוצה בשחרור של מחבלים"

אליקים ליבמן, שאבטח את מסיבת הנובה, נחטף לעזה ב-7 לאוקטובר. כעת, בעקבות עסקת שחרור החטופים הקרבה, זועק אביו בכאב: "בעיניי זה לא מוסרי לעשות עסקאות עם חמאס". עוד אמר: "אנחנו לא לומדים לקחים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 11:00 ט בכסלו התשפד

אב החטוף: "בני לא היה רוצה בשחרור של מחבלים"
אליהו ליבמן, צילום: פלאש 90

אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע וחבר בפורום תקווה של משפחות החטופים שבנו אליקים נחטף לשבי חמאס לפני 47 יום, הביע הבוקר (ד') ביקורת חריפה על עסקת שחרור החטופים שאושרה אמש בכנסת. במהלך ריאיון עם בן כספית ונעם לניר, ברדיו 103FM, הסביר ליבמן את עמדתו: "בסוף, יש לנו אחריות כלל החטופים. בזה שלא מגיעים לעסקה על כלל החטופים שתבטיח את ביטחונם של חיילי צה"ל, יש פה מורכבות גדולה. אנחנו לא יכולים לנהל משא ומתן עם ארגון רצחני שאנו נותנים לו נקודות ניצחון".

"זה לא מוסרי לעשות עסקאות עם חמאס"

בהמשך הריאיון, הדגיש ליבמן: "בעיניי זה לא מוסרי לעשות עסקאות עם חמאס ולתת לארה"ב לנהל לנו את העניינים ולתת לקטארים שמממנים את חמאס ביד אחת וביד שנייה לעזור לחמאס להתחמש, להתארגן ולהמשיך לפגע בכוחות הביטחון, בחטופים".

מיצג למען החטופים בתל אביב

מיצג למען החטופים בתל אביב, צילום: by Miriam Alster/Flash90

"בני לא היה רוצה בשחרור של מחבלים או בהפוגה שתאפשר לחמאס להחביא חטופים"

בהמשך, התייחס ליבמן לבנו ישירות, ואמר: "אכפת לו מעם ישראל, היה מלא חיוכים ושמחת חיים גדולה, ועזר מאוד מאוד בכל השעות הראשונות להציל אנשים, לא חשב על עצמו. גם עכשיו אני בטוח שאי שם במחשכים אצל האויבים הארורים, אני בטוח שהוא עוזר ומסייע לשאר החטופים ככל שמאפשר לו". עוד אמר, כי משער שבנו לא היה רוצה בשחרור של מחבלים או בהפוגה שתאפשר לחמאס להחביא חטופים או להקשות על כוחות הביטחון לחלץ אותם או לסכן את אזרחי ישראל. "הוא לא היה מסוגל מצפונית", אמר.

"מה עם הדר גולדין, בניה שראל וליאל גדעוני - אנחנו לא לומדים לקחים?"

ליבמן הזכיר גם את מבצע צוק איתן, בו הייתה גם כן כניסה קרקעית לרצועת עזה: "מה עם הדר גולדין, בניה שראל וליאל גדעוני שנחטפו, נרצחו ונפלו בקרב בהפוגה הקודמת שהייתה, אנחנו לא לומדים לקחים?". לאחר מכן, התייחס גם להשלכות שעשויות להיות כתוצאה מהעסקה. "מה עם התינוקות והילדים שיירצחו חלילה מהעסקאות האלה ומהלגיטימציה לתת עסקאות עם טרור?", אמר, והמשיך בכאב: "300 המחבלים שעכשיו הולכים לשחרר, הם מחבלים ארורים בני 16-19 שאחרי מה שהם למדו בכלא הישראלי, הם ירצחו ויאנסו וישרפו עוד ילדים שלנו, למה אנחנו לא מבינים את זה?".

כללו גם אותו בתנאי הסיוע. הדר גולדין הי"ד

הדר גולדין ז"ל. "מה עם הדר גולדין, בניה שראל וליאל גדעוני שנחטפו, נרצחו ונפלו בקרב בהפוגה הקודמת שהייתה?", צילום: באדיבות משפחת גולדין

לסיום, אמר ליבמן כי הוא מאוכזב מהממשלה: "מאוכזב מזה שממשלת ישראל, כולל שרים מהמחנה הציוני-דתי, שותפים לדבר הזה. אני באמת קטונתי. כל מה שקורה פה, אנחנו מבינים שאנחנו לא מבינים".