קטאר, האיחוד האירופאי וביידן: התגובות בעולם לעסקת החטופים

ביום שאחרי חתימת עסקת החטופים, ברחבי העולם מברכים על ההסכם. ביידן אמר כי הוא "שמח בצורה יוצאת דופן" וקטאר אמרה כי היא מקווה שההסכם יוביל להפסקת הלחימה ולשלום באזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 09:20 ט בכסלו התשפד

קטאר, האיחוד האירופאי וביידן: התגובות בעולם לעסקת החטופים
הנשיא ביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

הבוקר שאחרי: לאחר שהוסכם בין ישראל לחמאס המתווה לשחרור 50 מהחטופים המוחזקים ברצועה, ברחבי העולם מברכים על ההחלטה. נציבת האיחוד האירופאי שיתפה בטוויטר כי "אני מברכת בלב שלם על ההסכם שהושג על שחרור 50 בני הערובה" עוד בירכה על ההפסקה הזמנית בלחימה בעזה.

ביידן: "שמח בצורה יוצאת דופן. לא אפסיק עד שכולם ישוחררו"

גם הנשיא ביידן הוציא הצהרה בה הוא אומר כי הוא "שמח בצורה יוצאת דופן" על שחרור החטופים. "אני מברך על העסקה להבטחת שחרור בני הערובה שנלקחו על ידי ארגון הטרור חמאס במהלך ההתקפה האכזרית נגד ישראל ב-7 באוקטובר. העסקה של היום צריכה להביא הביתה בני ערובה אמריקאים נוספים, ואני לא אפסיק עד שכולם ישוחררו".

קטאר: "מקווים שיוביל לשיחות רציניות לתהליך שלום"

ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן ג'אסם אאל ת'אני, שמדינתו תיווכה את ההסכם כתב "אנו מודים לשותפים שלנו שתרמו להשגת הסכם הפסקה ההומניטרי בעזה, במיוחד בארה"ב ובמצרים. אנו מקווים שזה יקים הסכם מקיף ובר קיימא שישים קץ למלחמה ולשפיכות הדמים, ויוביל לשיחות רציניות לתהליך שלום מקיף וצודק בהתאם להחלטות הלגיטימיות הבינלאומיות".

תמונות הילדים החטופים בעזה

תמונות הילדים החטופים בעזה צילום: היוזמה הבינלאומית לשחרור הילדים החטופים

גם ביוזמות האזרחיות לשחרור החטופים מגיבים - הדעות חלוקות

חלק מהארגונים האזרחיים שניסו לקדם מאחורי הקלעים את שחרור החטופים הגיבו להחלטה. היוזמה הבינלאומית לשחרור הילדים החטופים בירכה ואמרה כי "הממשלה קיבלה את ההחלטה הנכונה. ילדים הם לא שבויי מלחמה. ילדים לא צריכים להיות חלק מהמלחמה והם צריכים לחזור הביתה." הם הודו לקטאר על "הובלת העסקה ועל האוזן הקשבת שמצאנו אצלם".

לעומתם, נשמעו גם קריאות נגד העסקה כיוון שהיא שכוללת רק חלק מהחטופים ולא את כולם. פורום תקווה המאגד כמה משפחות חטופים פרסם הודעה בה נכתב: "חברי הפורום אומרים שהעסקה מבחינה בין החטופים, ופוגעת באחדות המשפחות. אנחנו דורשים מחוייבות לשחרורם של כל החטופים עד האחרון שבהם".