בעקבות המחסור החמור: ההחלטה שתפתור את המשבר בענף הבניה

רשות האוכלוסין החליטה: לאור המחסור החמור בידיים עובדות בעת הזו, קבלני שיפוצים יורשו להעסיק עובדים זרים ויקבלו הקצאה של 4,000 עובדים | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 09:09 ח בכסלו התשפד

בעקבות המחסור החמור: ההחלטה שתפתור את המשבר בענף הבניה
אתר בניה, צילום: פלאש 90

קבלני שיפוצים יורשו להעסיק עובדים זרים ויקבלו הקצאה מיידית של 4,000 עובדים, כך על פי החלטת רשות האוכלוסין וההגירה אתמול (ב'). זאת לאחר לאחר זעם קבלני השיפוצים על התנהלות המדינה וחוסר הגיבוי שלה כלפי ענף הבניה בכלל והשיפוצים בפרט מאז תחילת המלחמה. יש לציין כי ענף הבניה נתקל מאז פרוץ המלחמה במחסור חמור בידיים עובדות עקב היעדר העובדים הפלשתינאים שאינם מורשים להגיע לעבודתם בעת הזו.

שיפוצניק

שיפוצניק, צילום: pexels (Bidvine)

למעלה מ-4,000 עובדים ופתיחת בנק עובדים ישראליים

תחילה, יוקצו למעלה מ-4,000 עובדים ישירות לענף השיפוצים ולקבלנים הקטנים. כמו כן, התאחדות קבלני השיפוצים החליטה על פתיחתו של בנק עובדים ישראליים לצורך השמה ועזרה לחברי ההתאחדות, במטרה לתת את המענה המיידי לקבלני השיפוצים לעבור את התקופה המאתגרת הנוכחית.

ח"כ אליהו רביבו: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה"

יו"ר הועדה המיוחדת לעובדים זרים, ח"כ אליהו רביבו מסר: "החלטתי שיש להחליף את העובדים הפלשתינאים בעובדים זרים ולאפשר צינור חמצן לקבלני השיפוצים". ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים הדגיש: "ללא עזרתה של המדינה עכשיו ובהמשך הדרך, לא נוכל לתת את המענה הראוי לשיפוץ את האזורים הנפגעים בעוטף, בדרום וגם במרכז ביום שלאחר המלחמה".