מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו נפגש עם משפחות החטופים, דובר צה"ל: "סינוואר יודע איפה הילדים"

דובר צה"ל נשא הצהרה בה התייחס ללחימה מול חיזבאללה ומול חמאס בעזה: "השיגורים של חיזבאללה פגעו בשטח ישראל, הם פגעו במוצב. אין נפגעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/23 20:25 ז בכסלו התשפד

נתניהו נפגש עם משפחות החטופים, דובר צה"ל: "סינוואר יודע איפה הילדים"
משפחות החטופים זועקות, ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה נתניהו פגש הערב (ב') את משפחות החטופים, יחד עם חברי קבינט המלחמה. הפגישה נדחתה בשעה כיוון שחלק מהמשפחות לא הורשו להיכנס והפגינו מחוץ למקום. מלשכת ראש הממשלה נמסר כעבור זמן כי כל משפחות החטופים שהגיעו לשער הקריה נכנסו לפגישה עם קבינט ניהול המלחמה.

דובר צה"ל דניאל הדרי נשא הערב הצהרה בה התייחס גם לחטופים המוחזקים בעזה, ואמר כי יחיא סינוואר יודע היכן הילדים נמצאים: "יחיא סינוואר הוא שיודע איפה הילדים האלה".

עוד הודיע כי צה"ל איתר והשמיד מעבדות טרור בתוך מסגדים ובתי ספר. על המצב בצפון כתב: "אנחנו במוכנות גבוהה מאוד בצפון ונמשיך להגיב באופן התקפי". הגרי התייחס לחטיפת הספינה אתמול על ידי החות'ים מתימן: "לגבי תימן- קרה אירוע חמור מאוד בעולם הספנות. זאת פעולה פיראטית חמורה מאוד שצריך לטפל בה והעולם יודע אותה".

המלחמה הקרקעית בעזה

המלחמה הקרקעית בעזה, צילום: דובר צה"ל

"כוחותינו עם ידם על העליונה בכל הקרבות"

הגרי התייחס להמשך הלחימה בעזה: "בימים האחרונים כוחותינו מנהלים קרבות פנים מול פנים מול מחבלי גדוד זייתון - אחד הגדודים המרכזיים של חמאס ברצועה", אמר. "כוחותינו עם ידם על העליונה בכל הקרבות. רוב מפקדות הטרור ואמצעי הלחימה שהושמדו ממוקמים בתוך ובסמוך לבתי ספר, מסגדים ומוסדות הומניטריים".

עוד דיבר על כך שחמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי: "מצאנו מסגד במרחב זייתון שמשמש מעבדה לייצור אמצעי לחימה. נמצאו במסגד פיר ובקצה שלו סדנה לייצור רקטות. משתמשים באיסלאם ובסמליו על מנת לייצר טרור. אנחנו חושפים לעולם את השיטה בה חמאס מתנהל ומנסה להסתיר את תשתיות הטרור שלו".