מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרב לאו מגיב לאירוע החמור בבני ברק: "דבר שלא יעלה על הדעת"

הרב הראשי לישראל פרסם הודעת גינוי לתיעוד בו נראים נערים חסידים שתוקפים חייל מילואים בעיר בני ברק: "על כל אחד להוקיע מעשים כאלו גם כאשר הם נעשים בשוליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/23 20:15 ז בכסלו התשפד

הרב לאו מגיב לאירוע החמור בבני ברק: "דבר שלא יעלה על הדעת"
הרב לאו, החלטה דרמטית, צילום: David Cohen/Flash90

לאחר שהתפרסם היום (ב') כי נערים חרדים מפלג קיצוני תקפו חייל צה"ל שעבר בבני ברק, ומשרת במתקן לזיהוי חללים "שורה", הרב הראשי לישראל, רבי דוד לאו, הצטרף לרבים שגינו את התקרית ופרסם הודעה בה הבהיר את חומרת המעשה.

"בימים אלו כאשר אנחנו במלחמה קשה מול מבקשי רעתינו, מול אויב אכזר המבקש נפש כל יהודי. משפחות שלמות בכל רחבי הארץ לא ישנות כבר לילות שלמים כי ילדיהם יצאו במסירות נפש להגן על עם ישראל וללכת למלחמת מצווה על המשך קיומנו כאן", פתח וכתב הרב. "כל אחד ואחד מאיתנו שלא נמצא שם בעומק השטח צריך לחשוב מה הוא יכול לעשות לתועלת ולזכות אותם קדושים שמחרפים את נפשם עבור עם ישראל".

"על כל אחד להוקיע מעשים כאלו גם כאשר הם נעשים בשוליים"

לדברי הרב, "תקיפה של חייל או אפילו דיבור בצורה לא מכובדת כלפיו הוא דבר שלא יעלה על הדעת ועל כל אחד להוקיע מעשים כאלו גם כאשר הם נעשים בשוליים של השוליים. כל אחד ואחד צריך להוקיר אותם בכל דרך ומי שלא מבין כמה הכרת הטוב חייבים אנו, צריך לעשות בדק בית עם עצמו".

עוד המשיך וכתב, כי מי שאינו מגוייס לצבא מחוייב "להוסיף תורה, תפילה ומעשים טובים להצלחתם למען כל העם היושב בציון. נייחל לשובם של כלל כוחות הביטחון בשלום לביתם לאחר הניצחון על מבקשי רעתנו בסייעתא דשמיא".