בזמן שעשרות ילדים ישראלים עדיין בשבי - כוחותינו העבירו תינוקות עזתים משיפאא' למצרים

כוחות צה"ל סייעו בהעברת תינוקות עזתים מבית החולים שיפאא', ששימש תשתית טרור, לקבלת טיפול רפואי במצרים. כוחות או"ם סייעו במעבר. 45 יום למלחמה, ומאות החטופים הישראלים טרם זכו לביקור של הצלב האדום

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/11/23 18:23 ז בכסלו התשפד

בזמן שעשרות ילדים ישראלים עדיין בשבי - כוחותינו העבירו תינוקות עזתים משיפאא' למצרים
החיילים מסייעים במעבר התינוקות העזתים, צילום: דובר צה"ל

40 ילדים ישראלים מוחזקים כבר שישה שבועות וחצי בידי ארגון הטרור הרצחני חמאס ברצועת עזה. ביממה האחרונה אפשרו כוחות צה"ל, באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, את העברתם של תינוקות עזתים מבית החולים שיפאא' להמשך קבלת טיפול רפואי במצרים. התיאום בוצע לבקשת המצרים, ומנהל בית החולים שיפאא' ובאמצעות צוותים של האו"ם. 45 יום לאחר פרוץ המלחמה, 236 החטופים המוחזקים בידי המרצחים טרם זכו לביקור של נציגי האו"ם או הצלב האדום.

התינוקות הועברו מבית החולים ששימש תשתית לטרור

כזכור, אמש (ב') חשף דובר צה"ל בשידור חי ממצאים חדשים מבית החולים שיפאא' ברצועה, ממצאים המעידים כי המקום שימש קן טרור של בכירים חמאס, ואליו גם הועברו חלק מהחטופים ממש בבוקר השביעי באוקטובר, חג שמחת תורה. בתיעוד שנחשף בסיוע שירות הבטחון הכללי ניתן לראות את מחבלי חמאס ביום שבת ה-7 באוקטובר, מובילים בכוח חטופים, אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי, שנחטפו משטח ישראל. כמו כן, ניתן לראות בתוך מרחב בית החולים שיפאא' רכבים צבאיים שהובאו מישראל במהלך הטבח הרצחני.