כהונתו של נגיד בנק ישראל תוארך לקדנציה נוספת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו על הארכת כהונתו של פרופסור אמיר ירון לקדנציה נוספת | ההחלטה תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/23 13:29 ז בכסלו התשפד

כהונתו של נגיד בנק ישראל תוארך לקדנציה נוספת
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, צילום: Flash90

מלחמת חרבות ברזל בעיצומה וכדי לעזור לכלכלה הישראלית בתקופה הקשה, סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון לחמש שנים נוספות. הקדנציה הנוכחית הייתה אמורה להסתיים ב-23 בדצמבר.

בשנה האחרונה ספג הנגיד ביקורת קשה מהממשלה אבל הוא מסר כי הוא מעוניין להמשיך לחמש שנים נוספות עקב המלחמה: "נוכח מצב החירום ואתגרי הכלכלה הישראלית בשעה קשה זו, הוא מקבל על עצמו את הבקשה כי יאריך את כהונתו, לפחות, עד תום תקופת החירום".

ההחלטה תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

מבנק ישראל נמסר כי הנגיד, פרופסור אמיר ירון, מקבל את הבקשה לכהונה לקדנציה נוספת, והוא ימשיך להנהיג את בנק ישראל ולפעול בכל כוחו ובכל מרצו בארץ ובעולם, יחד עם כל עובדי בנק ישראל, לטובת המשק וכלכלת ישראל : "אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על ההחלטה ועל הבעת האמון בי ובבנק ישראל. לפנינו משימות רבות וחשובות בגזרה הכלכלית ואעשה את כל אשר ביכולתי כדי שנעמוד בהן בהצלחה ובמקצועיות לטובת המשק והמדינה".