מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בכירים בקואליציה נגד הדיון של בן גביר: "עונש מוות למחבלים לא יעבור עכשיו"

יושב ראש הקואליציה, יואב קיש ומיקי זוהר נגד הדיון בוועדה לביטחון לאומי על חוק עונש מוות למחבלים: "לא תעלה להצבעה במליאה לפני דיון ואישור בקבינט הביטחוני" | מטה משפחות החטופים: "מסכן את חיי יקירינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/23 11:54 ז בכסלו התשפד

בכירים בקואליציה נגד הדיון של בן גביר: "עונש מוות למחבלים לא יעבור עכשיו"
משפחות החטופים בוועדה, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הוועדה לביטחון לאומי מתכנסת היום (ב') לדיון בחוק עונש מוות למחבלים שהוגש על ידי סיעת עוצמה יהודית ועבר בקריאה טרומית. בן גביר קיים הדיון למרות בקשת משפחות החטופים, ובכירים בליכוד התנערו ואמרו כי הדיון לא יעלה טרם אישור הקבינט.

התמונות היום מהכנסת הן מיותרות, פוגעות במאמץ המלחמתי ובעיקר פוגעות במשפחות

"הצעת חוק עונש מוות למחבלים לא תעלה להצבעה במליאה לפני דיון ואישור בקבינט הביטחוני", כתב יו"ר הקואליציה אופיר כץ. "החוק לא יעבור עכשיו. זה ברור לכולם. התמונות היום מהכנסת הן מיותרות, פוגעות במאמץ המלחמתי ובעיקר פוגעות במשפחות החטופים שנמצאות בשעה הכי קשה שלהן. תחדלו מהעיסוק בפוליטיקה קטנה", הוסיף שר החינוך קיש.

שר התרבות זוהר נימק את התנגדותו לדיון בחוק בזמן הזה: "מאז ומעולם תמכתי בחוק עונש מוות למחבלים אך העיסוק בזה כעת בזמן שבנינו ובנותינו בידי המרצחים הנאצים, הוא טעות חמורה שפוגעת במשפחות החטופים. די עם הפוליטיקה הזו עכשיו, אנחנו חייבים להתמקד רק בניצחון במלחמה ובהחזרת החטופים הביתה".

מטה משפחות החטופים: קיומו בעיתוי הזה מסכן את חיי יקירינו

מטה משפחות החטופים פרסם כי הוא מתנגד לקיום הדיון: "עונש המוות הוא נושא רגיש שצריך להיות נדון תחילה בדיונים סגורים בפורומים מקצועיים. ממילא, הטלת עונש מוות אפשרית גם כיום ואינה מצריכה תיקוני חקיקה. בנסיבות אלה, לדיון היום לא יכולות להיות השלכות מעשיות. קיומו בעיתוי הזה מסכן את חיי יקירינו מעבר לסיכון הקיים ממילא וזאת מבלי שהדבר מקדם תכלית ציבורית כלשהי".

גיל דיקמן, שבת דודתו כרמל גת חטופה בעזה, אמר במהלך הדיון: "התחננתי בפניך השר שלא תעשה הון על חשבוננו. את הדיונים האלה אפשר לעשות אחר כך. בבקשה לא עכשיו דיבורים על גרדום ועל עונש מוות, לא כשחיי יקירנו על הכף והחרב על הצוואר".