הרשות הפלשתינית מחקה את ההודעה שהכחישה את הטבח

לאחר הסערה שעוררה כשפרסמה מכתב המכחיש את הטבח במסיבה ברעים - הרשות הפלשתינית מחקה את ההודעה ולא פרסמה הבהרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/23 09:53 ז בכסלו התשפד

הרשות הפלשתינית מחקה את ההודעה שהכחישה את הטבח
הרשות הפלשתינית, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

לאחר שאמש פרסמה הרשות הפלשתינית מכתב בו הכחישה את הטבח במסיבה ברעים, היום (ב') היא מחקה את ההצהרה אך לא התנצלה. המכתב הופץ למשרדי החוץ בעולם ולאו"ם ובו הכחישה הרשות את הטבח האכזרי שביצע חמאס בשביעי לאוקטובר בפסטיבל "נובה" ברעים. המכתב התבסס על דיווח שפורסם ב"הארץ", לפיו על פי גורם במשטרה מספר ישראלים נהרגו לכאורה כתוצאה מהפצצה שביצע מסוק של צה"ל.

"החקירה המוקדמת של משטרת ישראל הוכיחה כי מסוקים ישראלים הפציצו ב-7 באוקטובר אזרחים ישראלים שהשתתפו בפסטיבל הטבע, מה שאומר שמטוסי קרב ישראלים גרמו להרס רב באזור", פתחו וכתבו. "לאחר אירוע זה הופעל 'פרוטוקול חניבעל', מה שאפשר למשטרת הכיבוש ולצבא להרוג את כולם. לפיכך, סבור המשרד כי תוצאת חקירה זו מטילה ספק בדיווחים הישראליים באשר להרס וההרג שאירעו באותו אזור".

ההרס אחרי הטבח במסיבת טבע נובה ברעים

ההרס אחרי הטבח במסיבת טבע נובה ברעים, צילום: Yaniv Nadav/Flash90     

"לא נמסרה כל אינדיקציה לפגיעה של אזרחים כתוצאה מפעילות אווירית"

המשטרה פרסמה אמש הבהרה בנושא, וכתבה כי "משטרת ישראל מבהירה כי התחקיר הראשוני התמקד בגבורת השוטרים שפעלו במקום ובתפקוד משטרת ישראל לעצירת הטבח שביצע החמאס". עוד נכתב, "בניגוד לפרסום, תחקיר המשטרה אינו מתייחס לפעילות כוחות צה"ל ומשכך לא נמסרה כל אינדיקציה לפגיעה של אזרחים כתוצאה מפעילות אווירית במקום. דווקא בעת הזו, אנו קוראים לכלי התקשורת לגלות אחריות בפרסומים ולהתבסס על גורמים רשמיים בלבד".