מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "לא נאפשר שמי שינהל את רצועת עזה ביום שאחרי יכחיש טרור"

בעקבות אמירותיו של אבו-מאזן כי ישראל היא האחראית לטבח במסיבה ברעים, ראש הממשלה יוצא בהודעה דרמטית ומכריז כי השליטה ברצועת עזה בתום הקרבות לא תינתן למי שמכחיש או תומך בטרור

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 19/11/23 19:21 ו בכסלו התשפד

נתניהו: "לא נאפשר שמי שינהל את רצועת עזה ביום שאחרי יכחיש טרור"
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הרשות הפלשתינית פרסמה היום (א') מכתב אותו הפיצה למשרדי החוץ בעולם ולאו"ם בו הכחישה את הטבח האכזרי שביצע חמאס בשביעי לאוקטובר בפסטיבל "נובה" ברעים. המכתב מתבסס על דיווח שפורסם ב"הארץ", לפיו על פי גורם במשטרה מספר ישראלים נהרגו לכאורה כתוצאה מהפצצה שביצע מסוק של צה"ל, כך על פי דיווח שפורסם ב- Ynet.

בעקבות המכתב, נתניהו יצא היום לתקשורת באמירה ברורה: "לא די שכבר 44 ימים אבו מאזן מסרב לגנות את הטבח הנורא, כעת אנשיו מכחישים את הטבח הזה והופכים את היוצרות על ישראל. מכחיש השואה אבו מאזן מכחיש כעת גם את הטבח של חמאס-דאעש".

נתניהו המשיך ואמר כי: "אני רוצה להיות ברור - ביום שאחרי שנחסל את החמאס, לא נאפשר שמי שינהל את הממשל האזרחי בעזה יכחיש טרור, יתמוך בטרור, ישלם לטרור ויחנך את ילדיו לטרור ולחיסולה של מדינת ישראל. את זה לא נאפשר".

רוב בציבור: נגד העברת הרצועה לרשות הפלשתינית ובעד התיישבות יהודית

אמירות אלה הם חשובות כיון שהם באות על רקע דאגות של אזרחים רבים על גורל הרצועה ביום שאחרי הלחימה. אמש (ש') פרסמו בחדשות 12 סקר בתוכנית פגוש את העיתונות שחשף תוצאות מפתיעות: 32% מהנשאלים סבורים כי יש לשהות באופן קבוע ברצועת עזה ולחדש את התיישבות היהודית במקום, 30% תומכים בהעברתה לנאמנות בינלאומית, 14% מאמינים כי יש לשהות צבאית באופן קבוע ברצועה, ואילו, רק 10% תומכים בהעברתה של עזה לשליטתה של הרשות הפלשתינית. על רקע הנתונים האלו הכריז היום (א') נתניהו כי הרצועה לא תימסר לרשות בתום הלחימה.

במכתב שהכחיש את הטבח במסיבה כתבו הרשות הפלשתיני: "החקירה המוקדמת של משטרת ישראל הוכיחה כי מסוקים ישראלים הפציצו ב-7 באוקטובר אזרחים ישראלים שהשתתפו בפסטיבל הטבע, מה שאומר שמטוסי קרב ישראלים גרמו להרס רב באזור", פתחו וכתבו. "לאחר אירוע זה הופעל 'פרוטוקול חניבעל', מה שאפשר למשטרת הכיבוש ולצבא להרוג את כולם. לפיכך, סבור המשרד כי תוצאת חקירה זו מטילה ספק בדיווחים הישראליים באשר להרס וההרג שאירעו באותו אזור".