מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מצמרר: בזכות האייפד החייל הפצוע הצליח לתקשר עם אמא

חייל שנפגע מירי נ"ט וסובל מאי יכולת לתקשר עם סביבתו עקב הפציעות שספג, הצליח לתקשר עם משפחתו בעזרת פיתוח ייחודי שנוצר במיוחד לחיילים במצבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 14:52 ו בכסלו התשפד

מצמרר: בזכות האייפד החייל הפצוע הצליח לתקשר עם אמא
החייל מתקשר עם אימו לראשונה, צילום: מאיה מנחמי פלקוב

המלחמה הביאה איתה לא מעט פצועים שמתמודדים בבתי החולים עם פציעות קשות המונעות מהם לדבר ולתקשר עם סביבתם. אפליקציה ייעודית שפותחה במרכז הארצי לתקשורת תומכת של עמותת עזר מציון בשיתוף עם "הילמ"ה - הייטק למען החברה", נכנסה בימים אלו לשימוש בבתי החולים ומסייעת לפצועים לתקשר עם בני משפחתם באמצעות אייפדים ייעודיים שעליהם מותקנות אפליקציות המסייעות לתקשורת תומכת.

החייל נפצע קשה בלסת ותקשר עם אימו דרך האייפד

כך, לדוגמא חייל צה"ל שנפגע מטיל נ"ט וסובל מפגיעות חודרות קשות, עבר ניתוח לסת ולא יוכל לתקשר במשך החודש הקרוב. הפצוע תיקשר בפעם הראשונה במחלקת טיפול נמרץ עם אימו לאחר הפציעה באמצעות הפיתוח הייחודי, דרך האייפד שסופק לו. הגואל קרניאלי, מנהלת המרכז מספרת כי "מדובר בפיתוח פורץ דרך שקריטי ומהותי שיהיה חלק מכל טיפול וסיוע תקשורתי רלוונטי בבתי החולים ברחבי הארץ."

משפחת החייל מוסרת כי הם מרוצים מהשימוש באייפד ומהאפליקציה. החייל משתמש בכך עם בני המשפחה, הצוות והחברים שבאים לבקר. בנוסף הוא משתמש במכשיר כדי לקבל טיפול פסיכולוגי וטיפולים נוספים.