מנהלת מרכז לתקיפות מיניות פקפקה באונס הנשים בשבת השחורה- ופוטרה

סמנתה פירסון, מנהלת מרכז לתקיפות מיניות בקנדה, פוטרה לאחר שחתמה על מכתב שמפקפק בתקיפה המינית בטבח של ה-7 באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 12:52 ו בכסלו התשפד

מנהלת מרכז לתקיפות מיניות פקפקה באונס הנשים בשבת השחורה- ופוטרה
אוניברסיטת אלברטה בקנדה, צילום: shutterstock

מנהלת מרכז סיוע לתקיפות מיניות באוניברסיטת אלברטה שבקנדה, פוטרה לאחר שחתמה על מכתב שמטיל ספק בכך שישראליות נאנסו והותקפו מינית ב-7 באוקטובר. המכתב, שיזמו שתי פולטיקאיות מקומיות, קורא לגנות את הפוליטיקאי ג'גמיט סינג על כך שלדבריהן "חזר על האשמות לא-מבוססות שפלסטינים אשמים באלימות מינית". המכתב מבקש לגנות גם את ראש ממשלת קנדה על כך שלא קרא להפסקת אש. "אנו החתומים מטה, תושבים של קנדה לכאורה, מפצירים במנהיגים הקנדים לסיים את שיתוף הפעולה שלהם עם הטבח ורצח העם המתמשכים בעזה, פלשתין הכבושה".

האוניברסיטה פיטרה והכחישה כל קשר

סמנתה פירסון, מנהלת המרכז, חתמה על המכתב בשם המרכז ועוררה סערה בקנדה ובעולם. אוניברסיטת אלברטה מיהרה לפטר אותה והוציאה הצהרה שמבהירה כי אין קשר בין דעותיה האישיות של פירסון ובין עמדת האוניברסיטה. "אוניברסיטת אלברטה עומדת בתקיפות וחד משמעית נגד אפליה ושנאה על בסיס דת, גזע, מוצא אתני, מוצא לאומי וקטגוריות מוגנות אחרות. אנו מכירים בנזקים ההיסטוריים והמתמשכים של האנטישמיות ומתחייבים לעשות כל שביכולתנו כאוניברסיטה כדי לקדם עולם נקי מדעות קדומות ואפליה".

ההרס בבארי

ההרס בבארי, צילום: Edi Israel/Flash90

נשיא האוניברסיטה אף התנצל וכתב, "אני מבין שהאירוע הזה פגע מאוד ואולי פגע באמון של אנשים בקהילה שלנו. אני גם מזהה את ההשפעה השלילית הפוטנציאלית המשמעותית בהתחשב באופי הקריטי של עבודת המרכז. בשם האוניברסיטה, אני מתנצל על הפגיעה והמצוקה שהנושא הזה גרם לחברי הקהילה שלנו ומחוצה לה".