מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש ממשלת קטאר על עסקת חילופי שבויים: "הפערים קטנים מאוד"

מוחמד א-ת'אני, ראש ממשלת קטאר המכהן גם כשר החוץ הקטארי, במסיבת עיתונאים עם שר החוץ של האיחוד האירופי: "הביטחון שלנו בהגעה לעסקה גובר, והמשא ומתן קשור לעניינים לוגיסטיים ולא למהות ההסכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 12:14 ו בכסלו התשפד

ראש ממשלת קטאר על עסקת חילופי שבויים: "הפערים קטנים מאוד"
מיצג למען החטופים בתל אביב, צילום: by Miriam Alster/Flash90

אחרי הדיווח של הוושינגטון פוסט כי ישראל קרובה לעסקה עם חמאס במסגרתה ישוחררו חמישים חטופים תמורת הפוגה של חמישה ימי לחימה, ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-ת'אני, המכהן גם כשר החוץ הקטארי אומר כי "נמשכים המאמצים להשלים עסקת חילופי שבויים ואנחנו קרובים להגיע להסכם".

"המשא ומתן קשור לעניינים לוגיסטיים ולא למהות"

במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אמר ראש הממשלה הקטארי: "הביטחון שלנו בהגעה לעסקה גובר, והמשא ומתן קשור לעניינים לוגיסטיים ולא למהות ההסכם. הפערים שנותרו קטנים מאוד. ההתמקדות שלנו היא בשחרור אזרחים משני הצדדים בצורה בטוחה".

בניגוד לדבריו של מנהיג קטאר, בוושינגטון פוסט פרסמו עסקה שאינה כוללת שחרור אסירים מצד ישראל. לפי פרטי העסקה המתגבשת שפרסמו בעיתון, נשים וילדים ישוחררו בקבוצות קטנות בכל 24 שעות תמורת הפסקת אש. במהלך ההפוגה ישראל תוכל לפקח מהאוויר על הנעשה ברצועת עזה, והיקף הסיוע ההומניטרי יוגדל משמעותית ויכלול גם דלק. דוברת הבית הלבן, אדריאן ווטסון, הכחישה את הדיווח וטענה כי הצדדים טרם הגיעו לעסקה. "עדיין לא הגענו לעסקה, אבל אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כדי להגיע לעסקה" כתבה.