מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרב שמואל אליהו לדן חלוץ, יאיר גולן, שקמה ברסלר וראש אמ"ן: בקשו סליחה

"תשבעו היום כי לעולם לא עוד. לעולם לא תאמרו מילים כאלה מפלגות. לעולם לא תסכסכו בין אחים. זה היום וזה הרגע שצריך להכות על חטא ולבקש סליחה"

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 19/11/23 11:04 ו בכסלו התשפד

הרב שמואל אליהו לדן חלוץ, יאיר גולן, שקמה ברסלר וראש אמ"ן: בקשו סליחה
הרב שמואל אליהו, צילום: David Cohen/Flash90

דן חלוץ, הגיע הזמן לבקש סליחה
אנחנו בעת מלחמה, ואולי הגיע הזמן לבקש סליחה על מילים שקריות ומעליבות שאמרת כלפי חלקים נרחבים מאוד מעם ישראל, אנשים שלוחמים כעת בתוך עזה, בגבול הלבנון ובכל מקום שהוא.

הרבה זמן אני נוצר את המכתב הזה בלבי, אבל הבוקר כנראה הגיע הזמן. הבוקר התבשרנו על נפילה בקרב של בוגר נוסף מישיבת ההסדר בצפת. שני בוגרים הקריבה ישיבת ההסדר בצפת במלחמה הזו ואתה קראת להם טפילים. הלוחמים הללו הם חלק ממאות אלפי בוגרי ישיבות הסדר, מתנחלים ואנשי פריפריה שלוחמים ונופלים כדי להציל את מדינת ישראל מטרור החמאס הרצחני.

כולנו מחכים לשמוע ממך סליחה על המילים המטורפות שאמרת כי רק 'אתם' נושאים בנטל ההגנה על המדינה, ו'אנחנו' הטפילים שאתם נושאים על הכתפיים שלכם. כל מילה לא תתאר את גודל החוצפה, השקר הגס, המילים המפלגות והמסכסכות. אולי תמצא בעצמך את האומץ להפסיק לשתוק ולבקש סליחה על חלקך במכונת הרעל שהרעילה את האוירה במדינת ישראל.

ביחד איתך אנחנו מבקשים גם מיאיר גולן שקרא לכל המתנחלים 'תתי-אדם', שיקח אחריות על המילים שלו ויוריד משהו מהכאב הנורא של משפחות שכולות הנמצאות ביהודה ושומרון. אנחנו לא סופרים חללים, אבל אתה לא יכול להתעלם מהכמות הלא נתפסת של חללים מתנחלים. לצערי הייתי בכמה ישובים ביו"ש שקברו, בכל ישוב, שלושה לוחמים מאז שמחת תורה.

זה גם הזמן של ראש אמ"ן אהרון חליוה לבקש סליחה מלוחמי ישיבות ההסדר שבעבר הוא הצהיר כי הוא שונא אותם. זו סליחה אחת מתוך רשימת הסליחות שהוא צריך לבקש מכל החללים שנרצחו ונערפו במלחמה שהוא אישית היה יכול למנוע, אם היה קצת פחות זחוח ומתנשא.

תצרפו אתכם, אם תצליחו, את גברת שקמה ברסלר, שהצהירה כי אסור לחשב את קולותיהם של כל הציבורים הללו בשיח דמוקרטי. לדעתה אסור לתת לבוגרי הישיבות הללו, למתנחלים ולכל מי שחושב כמותם, אפשרות להבחר לכנסת או חלילה להיות שותף בממשלה

תשבעו היום כי לעולם לא עוד. לעולם לא תאמרו מילים כאלה מפלגות. לעולם לא תסכסכו בין אחים. זה היום וזה הרגע שצריך להכות על חטא ולבקש סליחה. אפשר להתווכח אחרי המלחמה, אסור לומר מילים כל כך מפלגות.

מחכים לתשובה.