הרב עידו פכטר על קבורת אלינה פלחטי ז"ל: "ההחלטה הייתה שגויה הלכתית ומקוממת"

אלינה פלחטי ז"ל לא השלימה את תהליכי הגיור, נרצחה במסיבה ברעים, ונקברה מחוץ לגדר. לאחר הביקורת הציבורית הקשה- המועצה הדתית בבית שאן מסירה את הגדר. הרב עידו פכטר מברך על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/23 15:04 ג בכסלו התשפד

הרב עידו פכטר על קבורת אלינה פלחטי ז"ל: "ההחלטה הייתה שגויה הלכתית ומקוממת"
אלינה פלחטי ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

השבוע פורסם הסיפור של אלינה פלחטי ז"ל. אלינה, בת 21, השתתפה במסיבה ברעים ונרצחה. במשך כשלושה שבועות הוגדרה כנעדרת, עד שלבסוף משפחתה קיבלה את הבשורה הקשה על פטירתה. אלינה נקברה מחוץ לגדר וכעת המועצה הדתית בבית שאן תסיר את הגדר. הרב עידו פכטר שליווה את המשפחה מברך על ההחלטה.

לאחר קבורתה של אלינה פרצה סערה כשהתגלה שמכיוון שהיא החלה את תהליכי הגיור שלה בתור חיילת ולא סיימה אותם מעולם, קברו אותה מחוץ לגדר בבית העלמין בבית שאן. בנוסף המועצה הדתית בבית שאן סירבה לכתוב במודעת האבל כי המשפחה יושבת "שבעה" כיוון שלפי ההלכה אלינה לא יהודייה.

אמא של אלינה: "אלינה נרצחה כיהודייה. כואב לי"

אמא של אלינה סיפרה בכאב בדיון בוועדה בכנסת, "אני מאמינה באלוהים. אלינה נרצחה כיהודייה. אף אחד מהמחבלים לא הסתכל לבדוק מי נוצרי ומי יהודי. הילדים שלנו נרצחו ביחד. כואב לי. אלינה נשרפה. לא נתנו לי לזהות אותה. לא יכולתי לתת לה חיבוק אחרון וזה כואב". האירוע עורר ביקורת גדולה על המועצה הדתית ועלו קריאות להוריד את הגדר בין הקברים של היהודים ושאינם יהודים.

הגדר תוסר: "מקווה כי המשפחה תמצא מעט נחמה בהחלטה"

הלחץ הציבורי עבד- הרב יוסף יצחק לסרי, רבה הראשי של בית שאן אישר להוריד את הגדר המפרידה וכך אלינה תיקבר גם היא כיהודייה. הרב עידו פכטר, מתנועת נאמני תורה ועבודה שליווה את המשפחה מקרוב בתהליך, הגיב על ההחלטה: "אנו מברכים על החלטת המועצה הדתית בבית שאן להסיר את גדר המתכת בבית העלמין, המפרידה בין נקברים יהודיים לכאלו שאינם יהודיים. ההחלטה לקבור את אלינה ז"ל מחוץ לגדר הייתה שגויה הלכתית ומקוממת. כמי שמלווה את המשפחה וער לכאבה הגדול בעקבות ההחלטה הזו, אני מקווה כי המשפחה תמצא מעט נחמה בהחלטה להסיר את המחיצה ולבטל הלכה למעשה את קבורתה של אלינה מחוץ לגדר. אנו תקווה כי המקרה יהווה אבן בוחן בעתיד וכי מקרים שכאלו לא יישנו".

הרב עידו פכטר

הרב עידו פכטר, צילום: באדיבות נאמני תורה ועבודה