מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אני פונה אליך כאמא לאמא": המסר של שרה נתניהו לרעייתו של ביידן

אשת ראש הממשלה שיגרה מכתב מיוחד לרעייתו של נשיא ארה"ב ובו היא מבקשת פעולה מיידת למען שחרור החטופים: "אחת הנשים נחטפה על ידי חמאס כשהייתה בהריון. היא ילדה את תינוקה בשבי חמאס"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 15/11/23 19:11 ב בכסלו התשפד

"אני פונה אליך כאמא לאמא": המסר של שרה נתניהו לרעייתו של ביידן
צילום: ללא

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שיגרה היום (ד') מכתב לרעייתו של נשיא ארה"ב, ג׳יל ביידן ובו ביקשה ממנה לפעול לאלתר למען שחרור החטופים. "אני כותבת לך לא רק כאשתו של ביבי אלא בראש ובראשונה כאמא", כתבה נתניהו, "כבר למעלה מחודש ש-32 ילדים מוחזקים כחטופים בעזה, שנקרעו באכזריות מהוריהם ומביתם. הילדים הללו בוודאי סובלים מטראומה קשה לא רק בגלל חטיפתם, אלא לאחר שהם היו עדים לרצח האכזרי של הורים ואחים באותו יום מחריד באוקטובר".

המכתב של שרה נתניהו

המכתב של שרה נתניהו צילום: לשכת ראש הממשלה

"את יכולה רק לדמיין מה עובר על אישה במצב רגיש של לידה"

בהמשך המכתב, אשת ראש הממשלה תיארה את מצבה של אחת הנשים שנחטפו: "היא ילדה את תינוקה בשבי חמאס. את יכולה רק לדמיין, כמוני, מה עובר על אישה במצב רגיש של לידה כשהיא מוחזקת על ידי הרוצחים האלה" כתבה. נתניהו התייחסה גם לחטיפת תינוקות על ידי החמאס: "אחד החטופים הוא רק בן עשרה חודשים. תינוק. הוא הפך לחטוף עוד לפני שלמד ללכת או לדבר".

"הסיוט הזה שהתחיל לפני יותר מחודש חייב להסתיים"

לסיכום כתבה אשת ראש הממשלה: "אני פונה אליך, כאמא לאמא עלינו לקרוא לשחרורם המיידי וללא תנאי. עלינו לדרוש מהצלב האדום לבקר את החטופים. הם עדיין לא עשו זאת". את הדברים חתמה נתניהו בקריאה ברורה: "הסיוט הזה שהתחיל לפני יותר מחודש חייב להסתיים. הילדים והמבוגרים האלה צריכים את עזרתנו".

"פונה אלייך כאמא לאמא", גי

"פונה אלייך כאמא לאמא", גי'ל ביידן רעייתו של נשיא ארה"ב צילום: shutterstock

מכתבים שוגרו גם לרעיית נשיא צרפת ואשת ראש ממשלת בריטניה

במקביל, שוגרו מכתבים נוספים לרעייתו של נשיא צרפת בריז'יט מקרון, לרעייתו של ראש ממשלת בריטניה אקשטה מורטי ולנשות מנהיגים נוספים. גם במכתבים הללו התבקשו נשות המנהיגים להתגייס לטובת שחרור החטופים, בין השאר בהפעלת לחץ על הצלב האדום כדי שיבקר כל אחד ואחד מהם ויפעל לשחרורם.