מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: באיראן הבהירו לחמאס - "לא הזהרתם לפני המתקפה לכן לא נילחם עבורכם"

דיווח ברשת רויטרס: חמינאי הבהיר להנייה כי איראן לא תתערב באופן ישיר במלחמה| צה"ל: ההתרעה על חדירת כלי טיס בצפון - זיהוי שווא

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 17:50 ב בכסלו התשפד

דיווח: באיראן הבהירו לחמאס - "לא הזהרתם לפני המתקפה לכן לא נילחם עבורכם"
מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, צילום: Hassan Jedi/Flash90

רשת רויטרס מדווחת כי המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי הבהיר למנהיג החמאס, איסמאיל הנייה במהלך פגישתם, כי "לא נתתם לנו אזהרה על המתקפה בשביעי לאוקטובר ולכן לא נתערב באופן ישיר במלחמה עם ישראל", כך על פי שלוש מקורות.

לפי שש מקורות של רשת החדשות, חמינאי סייג את דבריו והבטיח למנהיג החמאס המשך תמיכה מדינית ומוסרית, אך ללא התערבות ממשית במלחמה. במקום זאת, איראן תמשיך לסייע במתקפות עקיפות לישראל באמצעות כוחות הפרוקסי שלה הפזורים ברחבי המזרח התיכון, כולל חיזבאללה.

ההתראה על חדירת כלי טיס - זיהוי שווא

החזית הצפונית: סמוך לשעה 17:50 הופעלה התרעה מפני חדירת כלי טיס ביישובי הגליל העליון, מצה"ל נמסר מאוחר יותר כי מדובר בזיהוי שווא. החל מהשעה 14:00 חיזבאללה שיגר מספר רקטות לעבר קרית שמונה ויישובי הגליל העליון, בתגובה טנקים של צה"ל תקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור.

נפילה באשקלון

שוטרי וחבלני משטרה של מרחב לכיש פעלו מוקדם יותר באשקלון על מנת לבודד זירות נפילה לאחר ירי רקטות לעבר העיר. במשטרה הפצירו בתושבים להישאר במרחבים מוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.

זירת הנפילה באשקלון

זירת הנפילה באשקלון צילום: דוברות איחוד הצלה

מעיריית אשקלון נמסר: "לפני זמן קצר נשמעה אזעקה בעיר אשקלון. ככל הנראה, דיווח על נפילה אחת. בעירייה מבקשים מהתושבים שלא להתקהל בזירות נפילה ולהקפיד על שהייה במרחב המוגן במשך 10 דקות מרגע הישמע האזעקה - לא פחות".