לילה כחול לבן ותפילה המונית: אלו השינויים בשבת ארגון הקרובה בבני עקיבא

חודש הארגון של בני עקיבא יקרה השנה עם שינויים: לילה כחול-לבן של התנדבויות במקום לילה לבן, קיר שיוקדש ללוחמים ותפילת המונים בזמן המפקד. "מענה לאויבינו המנסים להוריד את רוחנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 15:53 ב בכסלו התשפד

לילה כחול לבן ותפילה המונית: אלו השינויים בשבת ארגון הקרובה בבני עקיבא
התנדבויות בחודש ארגון, צילום: בני עקיבא

בימים כתיקונם, היינו עכשיו בשיאו של החודש הכי שמח בתנועות הנוער, חודש ארגון. בשל המצב בארץ, בני עקיבא מקיימת השנה את חודש ארגון במתכונת קצת אחרת. הנושא המקורי של החודש שונה וכעת מתמקד בעשיה והתנדבות- "הננו- למען עם הנצח".

"הבריאות הנפשית של חניכנו דורשת מאיתנו חודש של יצירה, גיבוש השבט והרמת הרוח הסניפית בעוצמה ובתקווה", כך מסביר מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין, "חיוך של חניך וחניכה בימים אלה, למרות כל הכאב, הוא גם חלק מהצורך העמוק של עם הנצח".

מה יהיו השינויים בפועל בחודש ארגון השנה?

ימי השיא הקרובים ישתנו גם הם: הלילה הלבן שמתקיים ביום שלפני שבת ארגון, הוא בדרך כלל לילה בו החניכים מסיימים את צביעת הקירות ונערכים להופעות ולמפקדי האש במוצאי השבת. השנה, במהלך הלילה יתקיים "לילה כחול-לבן" – מיזם תנועתי לחיזוק העשייה החברתית ומשפחות המגויסים והרמת רוח העם בקהילה. במהלך הלילה יתקיימו מאות ואלפי יוזמות בסניפים השונים ברחבי הארץ. בין היתר- חלוקת ערכות לשבת למשפחות המגויסים, קישוט מרחב הקהילה בשלטי חיזוק ובדגלי ישראל ועוד.

משלוחים למגויסים

משלוחים למגויסים צילום: בני עקיבא

תפילה לשלום המדינה על הקיר והצגות ברוח התקופה

בנוסף, בכל סניף יוקדש אחד הקירות לתפילה לשלום המדינה ולגבורת הלוחמים. הסניפים השונים בוחרים בעצמם את אופי הציור והתוכן שיופיע על הקיר שישמש גם בהנצחה לגיבורים הרבים של המלחמה.

משלוחים לחיילים

משלוחים לחיילים צילום: בני עקיבא

במוצאי שבת ארגון כלל מפקדי התנועה שיתקיימו ייפתחו בטקס זהה שיכלול תפילת המונים וסרטון תנועתי לחיזוק הרוח שיוקרן בכלל הסניפים. כמו כן, ההצגות שיעלו הסניפים יעסקו בעת בה אנו נמצאים ובחיזוק רוחו של העם.