אין להם מילואימניקים? אחרי הדחייה באוניברסיטאות: במכללות לחינוך דווקא יתחילו ללמוד כמתוכנן

נשיאי המכללות לחינוך בישראל הודיעו כי הלימודים יתחילו ב-3 בדצמבר כמתוכנן. "מחויבות לתת מענה מלא לכל מי שבשל המלחמה לא יוכל להתחיל את לימודיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 14:32 ב בכסלו התשפד

אחרי הדחייה באוניברסיטאות: במכללות לחינוך דווקא יתחילו ללמוד כמתוכנן
אילוסטרציה | סטודנטים, צילום: פלאש 90

רמ"א, פורום נשיאי ונשיאות המכללות האקדמיות לחינוך בישראל, הודיעו כי השנה האקדמית במכללות לחינוך תתחיל ב-3 בדצמבר כמתוכנן. זאת לאחר שאתמול (ג') הודיעו ראשי האוניברסיטאות על דחייה נוספת ואמרו כי עקב מצב המלחמה והגיוס למילואים, שנת הלימודים לא תיפתח לפני ה-24 בדצמבר.

"לימודי החינוך הם כמו לימודי הרפואה"

רמ"א מסבירים כי למרות המלחמה, כרגע מערכת החינוך פועלת בהיקף כמעט מלא ולכן המכללות לחינוך חייבות לחזור ללמוד גם. לדבריהם: "המכללות לחינוך קשורות בקשר הדוק למערכת החינוך. במהלך לימודיהם, הסטודנטיות והסטודנטים של המכללות לחינוך עובדים בפועל בגנים ובבתי הספר. המכללות לחינוך גם מכשירות את נשות ואנשי החינוך העתידיים כדי לתת מענה למחסור החמור בעובדות ועובדי הוראה. הם מוסיפים כי לימודי החינוך הם קריטיים וחיוניים, לא פחות מלימודי הרפואה.

תמיכה פרטנית למשרתי מילואים, מפונים ומשפחות שכולות

פרופסור חיים שקד, יו"ר רמ"א, מבטיח לספק פתרונות שונים לסטודנטים שבשל המלחמה נבצר מהם להתחיל את שנת הלימודים במועד. "המכללות האקדמיות לחינוך מחויבות לתת מענה מלא לכל מי שבשל המלחמה לא יוכל להתחיל את לימודיו במועד זה – מגויסים, מפונים או משפחות שכולות. לצורך כך יושקעו משאבים בקשת רחבה של פתרונות, כולל הפעלה כפולה של קורסים, תמיכה פרטנית ועוד".