חריג: העיתון הירדני פרסם מאמר בעברית

מאמר הכתוב כולו בעברית כיכב בעמוד שער של עיתון ירדני, בו תואר כיצד יראה ניצחון פלשתיני על ישראל: "מה אחרי 'ישראל'?": "סוף חלום הנורמליזציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 12:59 ב בכסלו התשפד

חריג: העיתון הירדני פרסם מאמר בעברית
שער העיתון הירדני , צילום: העיתון הירדני אל-ר'ד

בעולם הערבי עוקבים בדריכות אחר המלחמה בין ישראל לחמאס, וכך גם במדינה השכנה לישראל - ירדן, שעל אף יחסי השלום איתה, ברחובותיה מצדדים בחמאס ובפלשתינים. בתוך כך, באופן חריג פרסם היום (ד') העיתון הירדני אל-ר'ד מאמר בעברית בעמוד השער. תחת הכותרת "מה אחרי 'ישראל'?", מובאת פרשנות הכותב לגבי "הניצחון הפלשתיני" על ישראל.

השער החריג בעיתון הירדני

המאמר שנכתב בעברית בעיתון הירדני.

המאמר שנכתב בעברית בעיתון הירדני. צילום: העיתון הירדני אל-ר'ד

העיתון הירדני אל-ר'ד: "ישראל אינה יכולה להשמיד את חמאס"

במאמר, מבטא הכותב שרוק אלבו את יחסו לישראל: "פשלה אחר פשלה ישראל מגרדת את הזנבות שלה, בעוד המטרות המוכרזות של התוקפנות נופלות את אחרי השנייה", הוא כותב, ולאחר מכן יוצא באמירה חד משמעית, לפיה: "היא (ישראל) אינה יכולה להשמיד את תנועת ההתנגדות האיסלאמית חמאס ולא את היכולות הצבאיות שלה. בעוד מלחמתה הקרקעית שהכריזה עליה לא הצליחה להשיג כל התקדמות בה והיא נתקלת בהתנגדות אכזרית שהותירה לה הפסדים חמורים בחיי החיילים ובמכונות".

הכניסה הקרקעית לעזה

הכניסה הקרקעית לעזה, צילום: דובר צה"ל

הכותב מתייחס גם לזירה הבינלאומית, עליה הוא טוען כי "הארכת משך התוקפנות על עזה הביאה הפסדים נוספים לישראל. היא החלה לאבד את התנופה של התמיכה הגדולה שהיא זכתה בה בהתחלה. וזה בגלל פשעי המלחמה וההשמדה ההמונית שהיא ביצעה".

ניצחון ההתנגדות יביא להתמוטטות הפרויקט הציוני

הכותב מסכם את המאמר בהשערה, לפיה: "אחרי הניצחון של ההתנגדות הפלשתינית בעזה אומר בהכרח התמוטטות של הפרויקט הציוני וההשפעה האמריקאית".