מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שוב נדחו הלימודים באוניברסיטה: 5 דברים שאפשר לעשות בזמן הפנוי

האוניברסיטאות דוחות את תאריך החזרה ללימודים שוב ושוב, וכך עשרות אלפי סטודנטים ברחבי הארץ מוצאים עצמם חסרי מעש. מצאנו בשבילכם חמישה דברים שתוכלו לעשות בזמן שהתפנה לכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/23 15:21 א בכסלו התשפד

שוב נדחו הלימודים באוניברסיטה: 5 דברים שאפשר לעשות בזמן הפנוי
אוניברסיטת בן גוריון, צילום: CC BY-SA 3.0 Daniel Baránek

הלימודים האקדמיים שהיו אמורים להתחיל אי אז ב-15 באוקטובר, כבר נראים רחוקים מתמיד. הבוקר (ג') ראשי אוניברסיטאות הודיעו כי שנת הלימודים לא תיפתח לפני 24 בדצמבר, לנוכח מצב המלחמה ואחוז הגבוה של מגויסים למילואים. ההודעה מתייחסת ל-7 מתוך אוניברסיטאות המחקר בישראל: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת בן גוריון, הטכניון, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת אריאל.

עשרות אלפי סטודנטים, אלה שלא במילואים, מצאו עצמם חסרי מעש ובעיקר חסרי אונים: מצד אחד לא יכולים להתחיל עבודה קבועה כשפתיחת המוסדות נושפת בעורפם כל שלושה שבועות, ומהצד השני משוועים למצוא עיסוק ותכלית כשהתכניות הוקפאו בבת אחת. הנה שבעה דברים שתוכלו לעשות עד שהאוניברסטיאות, סוף סוף, ייפתחו מחדש.

1. התנדבות בחקלאות

המשק הישראלי נמצא במצב חירום. חקלאי העוטף והנגב מתמודדים עם שטחי חקלאות שהוכרזו כשטחים צבאיים, והעובדים הזרים נחטפו, נרצחו או עזבו את הארץ בעקבות המצב. החקלאים זקוקים לעזרה מכל מי שיכול לעזור, ומשרד החקלאות מממן עבורם עלויות לוגיסטיות כמו הסעות, לינה ואוכל למתנדבים. הזמן שהתפנה הוא זמן מצוין לתרום ולקדם את החקלאות בישראל.

צילום: פלאש 90. ענת הרמוני

2. עבודות מזדמנות

נכון, להתקבל לעבודה רגילה זה קצת מסובך כרגע, אבל יש לא מעט עבודות מזדמנות שזקוקות בדיוק לכם: נציגי שירות טלפוניים, מלצרות מזדמנת באירועים, הובלות, צביעת בתים ועוד. בלי מחויבות, בלי סדר יום קבוע ועם שכר יפה - העבודות המזדמנות הן פיתרון אידיאלי. תוכלו למצוא אותן בקבוצות הוואטסאפ השונות באזור מגוריכם או בקבוצות דרושים בפייסבוק.

3. מערך ההסברה

ב-7 באוקטובר אלפי ישראלים החליטו למנות את עצמם לפעילי הסברה עבור ישראל. לתפקיד לא נדרשת השכלה אקדמאית ואין צורך בכישורים מיוחדים, אך יש הרבה היכן לסייע. אם יש לכם חשבונות פעילים ברשתות החברתיות, תוכלו לשתף שם תכנים ולהפיץ את האמת על המלחמה בישראל. אם לא, תוכלו לסייע בדיווח על פייק ניוז ברשתות, לקחת חלק בפרוייקטים של אנשי סושיאל או להצטרף לחמ"ל הסברה שפועל וישמח לכל יד מסייעת.

יוסף חדאד,

יוסף חדאד, מוביל בהסברה של ישראל צילום: הותר לשימוש

4. דייטים

כמו שאמרו לפניי כבר נפתלי בנט, חנוך דאום ומאיה ורטהיימר, תקופת המלחמה היא תקופה אידיאלית לצאת לדייטים. זה הזמן להתעלות על עצמנו, לדאוג לנפש ולתרום להמשכיות עם ישראל. נצלו את הזמן שהתפנה לכם כדי להשקיע בתחום הזוגי והרומנטי, תירשמו לאפליקציות, צאו לדייטים ואולי דווקא עכשיו תמצאו את האחד.

5. לימודים

אתם ודאי מופתעים לראות את האפשרות הזאת, הרי הלימודים נדחו וקיבלתם הארכת זמן לחופש שלכם - אז לא. בשלב מסוים האוניברסיטאות יחזרו, ואין לדעת מה תהיה המתכונת והאם הקורסים ייאלצו להידחס לזמן קצר יותר. הזמן שהתפנה לכם הוא דווקא הזדמנות מצוינת ללמוד מהספרים והחומרים שיש לכם, להגיע מוכנים יותר ולחסוך הרבה כאב ראש בהמשך. זה אולי הרבה פחות נחמד, אבל בעתיד אתם תודו לעצמכם.