מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אנטישמיות בדנמרק: הרב הראשי מחפש את מי שתקף אותו בפייסבוק

אחרי שהותקף בדרכו לראיון בטלוויזיה הדנית, פנה הרב יאיר מלכיאור לציבור הדני וביקש עזרה במציאת התוקף, על מנת לנהל שיח: "אני כבר לא כועס עליך ואינני זקוק להתנצלות שלך. אני רוצה לפגוש אותך ולשמוע את סיפורך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 14:54 כט בחשון התשפד

אנטישמיות בדנמרק: הרב הראשי מחפש את מי שתקף אותו בפייסבוק
דנמרק, צילום: shutterstock

הפייסבוק הדני רועש: הרב יאיר מלכיאור, הרב הראשי של דנמרק פנה אמש (א') לציבור הדני בפוסט בפייסבוק וביקש סיוע במציאת האדם שתקף אותו בשבוע שעבר, כדי לשוחח עימו: "חשוב לי לפגוש את האדם שעשה לי את זה", כתב מלכיאור במה שנהיה אח"כ ויראלי "אני מרגיש טוב ואינני כותב את הפוסט הזה כדי לזכות בסימפטיה שלך. אבל אני זקוק למשהו אחר, וזה תקווה ופיוס".

הסיפור עצמו הוא כזה: ביום חמישי הוזמן הרב לערוץ הטלוויזיה TV2 בקופנהגן כדי לדבר על האירוע הענק שהתקיים באותו הערב: לציון 85 שנה לליל הבדולח. במהלך הראיון נשאל הרב על מצב האנטישמיות במדינה. בתשובה הרב סיפר כי כשנסע לראיון במטרו הוא נתקל באיש בעל חזות ערבית שדחף אותו, ירק עליו וסימן לו עם אצבע משולשת.

אלפי תגובות: "אני רוצה שנדע שאנו יכולים להיות טובים מזה"

הסיפור של הרב זכה לתהודה רבה ברחבי דנמרק. כעבור כמה ימים החליט הרב לפרסם את הפוסט, שם הוא כותב: "אני כבר לא כועס עליך ואינני זקוק להתנצלות שלך. אני רוצה לפגוש אותך ולשמוע את סיפורך. אני רוצה להבין מי אתה ומדוע בחרת לעשות זאת. אני רוצה שנדע שאנו יכולים להיות טובים מזה", הוא מסכם". בזמן קצר הפוסט זכה לאלפי שיתופים ותגובות, ולסיקור נרחב בתקשורת.