מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יועז הנדל: "נכשלנו. אסור שזה יחזור"

בראיון שנערך עם שר התקשורת לשעבר סא"ל (מיל') יועז הנדל, הוא התייחס לזירת המלחמה מול החמאס. "קונספציות נשברו. מדינת ישראל השתנתה. אנשים לוקחים אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 13:36 כט בחשון התשפד

יועז הנדל: "נכשלנו. אסור שזה יחזור"
יועז הנדל, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שר התקשורת לשעבר סא"ל (מיל') ד"ר יועז הנדל, נמצא בשירות מילואים פעיל במלחמה. בראיון עם בן כספית וצבי האוזר ברדיו 103FM, הדגיש הנדל כי המציאות השתנתה בכל היבט. "גם אני השתניתי, התפיסה שלי אחרת, קונספציות נשברו. מדינת ישראל השתנתה. אנשים שנמצאים כאן לוקחים אחריות, המנהיגות התחילה מלמטה. מנהיגות משמעותה לקחת אחריות, גם על הדברים הטובים וגם על הרעים. אני לא מתעסק עם מה שקורה בירושלים, לא מעניין אותי. התעסקנו כל זמן בכל מיני ויכוחים לא מעניינים. אותי מעניין איך המדינה מחזירה את התושבים ולא מאיימים עליהם. השארנו אנשים עם איום על החיים שלהם, ונכשלנו. נכשלנו בזה. אסור שזה יחזור. רצועת עזה לא יכולה להיות אזור שמאיים על אזרחים שלנו".

יועז הנדל: "אני נמצא איפה שצריך אותי"

בהמשך הראיון, סיפר הנדל על החוויה האישית שלו כלוחם במערך המילואים במהלך המלחמה: "לא פחות משמעותית פה היא הרוח. האנשים שנמצאים כאן, יש להם רוח אדירה שאני רואה אותה כל יום. אני מנסה לעשות הפרדה בין הרקע שלי ומה שאני עושה בדרך כלל, לבין המשימה הצבאית והמחויבות הפיקודית שלי. זה לא פשוט. אנחנו מתעסקים בלמצוא כל מיני דברים בשטחים פתוחים, אני נמצא איפה שצריך אותי. היום אף כוח לא עובד בנפרד, כדי לתת פתרון לכל מה שצריך. אנשים מאוד רציניים, ומגיעים לכל מקום. רואים את ההישגים".

מלחמה

חיילים במלחמה, צילום: דובר צהל

הנדל חותם את דבריו ומדגיש את המשימה העיקרית של הלחימה: "צריך לגרום לזה שהמקום הזה (יישובי העוטף) יהיה המקום הכי טוב בעולם, והכי בטוח. בעיקר יש שיח על זה שאנחנו צריכים להתחיל הכל מחדש".