מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נפל בקרב ועל גופתו נמצא פתק לחברתו: "נפצעתי, חושב עלייך"

חברתו של סגן יואב מלייב ז"ל שנפל בשבת השחורה, מספרת בראיון עליו ועל השיחה האחרונה. "לא ידענו שהוא נהרג, אבא שלו התקשר אליי ועדכן אותי בטלפון, כדי שלא אשמע את זה ממישהו אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 12:01 כט בחשון התשפד

נפל בקרב ועל גופתו נמצא פתק לחברתו: "נפצעתי, חושב עלייך"
לוויה צבאית, אילוסטרציה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

סגן יואב מלייב, בן 19, סגן קשר"ג בגדוד 77 מקריית אונו, נפל במהלך השבת השחורה של ה־7 באוקטובר, זאת כשנלחם במחבלים שחדרו לבסיסו. לאחר מותו, מצאה משפחתו פתק בחפציו אותו הקדיש לחברתו, בו כתב: "20 הדקות הטובות בחיי, עלינו לפה בזחילה, נפצעתי ויש מטח עכשיו, חושב עלייך ואחשוב כל הזמן, אני אוהב אותך".

סגן יואב מלייב

סגן יואב מלייב, צילום: דובר צה"ל

עינב צמח, חברתו של יואב ז"ל, סיפרה עליו בראיון ל- 103FM. "יואב ואני הכרנו מגיל 15, היינו יחד באותה הכיתה בתיכון", תיארה. "כשהייתי איתו בכיתה, תמיד ראיתי אותו כילד ביישן. כשהתחלתי להתחבר איתו, זה היה בדיוק כשסיימנו את התיכון. הוא היה אדם עם דעות מאוד חכמות וחשיבה מאחורי הדברים, חבר טוב לכל החברים. יואב תמיד היה מחפש במה אפשר להשתפר ומה עוד אפשר ללמוד".

"לא ידעתי שהוא נמצא במלחמה מול מחבלים"

בהמשך, הוסיפה: "דיברנו בטלפון בשישי באחת עשרה ומשהו בלילה. הייתה לו המון עבודה במהלך השבוע, אז לא יצא שדיברנו הרבה. כנראה שהוא הרגיש שיכול להיות שיקרה משהו והוא חייב להשלים את העבודה. בראשון בבוקר הוא שלח לי שיורים עליהם טילים. לא ידעתי שהוא נמצא במלחמה מול מחבלים ב־07:30 בבוקר".

"בסביבות תשע וחצי, ההורים של יואב ידעו שהוא בבית חולים", אמרה צמח בכאב. "לא ידענו שהוא נהרג. כשהם הגיעו לבית החולים, עדכנו אותם. אבא שלו התקשר אליי ועדכן אותי בטלפון, כדי שלא אשמע את זה ממישהו אחר".