מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חשש ממחסור בירקות טריים בחורף - זה המוצר שעומד בביקוש

המצב הביטחוני מוביל למחסור בידיים עובדות וכן לפגיעה במפעלי ייצור שונים של מזון מהחי ומהצומח. אך אלו לא מנעו שבירת שיא ישראלי חדש באספקת מזון מן החי והצומח בשנה זו. תמונת מצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 14:11 כח בחשון התשפד

חשש ממחסור בירקות טריים בחורף - זה המוצר שעומד בביקוש
ירקניה, אילוסטרציה, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בצל המלחמה: כחלק מהערכות המצב היומיות השוטפות בחמ"ל משרד החקלאות, נערכת מדי יום סקירה מקיפה של השוק לטובת שיקוף ענפי המזון השונים של תוצרת טרייה. לאור זאת, משרד החקלאות פרסם הבוקר (א') את תמונת המצב באספקת מזון מהחי ומהצומח.

במסגרת הסקירה עודכן כי בשל המצב הביטחוני, קיים מחסור בידיים עובדות וכן פגיעה במפעלי ייצור שונים של מזון מהחי ומהצומח. עם זאת, מתקיימת אספקה יחסית שוטפת של התוצרים השונים לכל רחבי הארץ.

שיא ישראלי חדש

בענף הביצים, שנשען ברובו על תוצרת הגדלה בגליל ובגולן, לא נצפה מחסור, ויותר מכך, נשבר שיא ישראלי חדש בו נאספו בחודש אחד 220 מיליון ביצים, וזאת למרות המלחמה.

ביצים, במשרד החקלאות מקווים שלא יהיה מחסור בפסח

לא צפוי מחסור בעופות טריים

בענף הפטם, קצב השחיטה עומד מעל הביקוש היומי, ולכן לא צפוי מחסור, זאת למרות שבעקבות המצב הביטחוני נפגעו מספר מצומצם של לולים, שתי משחטות לא פועלות, וישנו חוסר בעובדים במשחטות שרובם מגיעים בשגרה משטחי יו"ש. גם בענף החלב לא צפוי מחסור, ואספקת החלב הגולמי מספקת את כלל הביקוש המקומי.

חשש באספקת מזון מן הצומח

באשר לאספקת מזון מן הצומח, ככלל ישנה כעת אספקה מלאה וסדירה של ירקות מתוצרת מקומית לרבות השלמות מיבוא. עם זאת, לאור המחסור בידיים עובדות ושטחי גידול תחת אש ישנים קשיים בעיבוד והכנת שטחים חדשים ליבול בתקופת החורף - דבר שעשוי לגרום לירידה בייצור המקומי של ירקות בחורף ביחס לשנים רגילות.

משרד החקלאות נערך לסייע ככל הניתן באספקה ובהנגשה של המזון הטרי לאוכלוסייה. בנוסף, המשרד ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות, ולעקוב אחר השינויים בשוק, ויעדכן את הציבור ככל שיידרש. ניתן להתעדכן במידע באופן שוטף באתר משרד החקלאות.