מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל: חמאס איבד שליטה בצפון הרצועה, תושבים עוזבים בניגוד להנחיותיו

דובר צה"ל: "הידיעות שאנחנו מכתרים את בית החולים שיפא - הן ידיעות כוזבות" | צה"ל השתלט על 11 מוצבים צבאיים של ארגון הטרור חמאס, וחיסל מחבל שהחזיק כאלף מתושבי רצועת עזה כבני ערובה | סיכום חדשות השבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/23 18:00 כז בחשון התשפד

דובר צה"ל: חמאס איבד שליטה בצפון הרצועה, תושבים עוזבים בניגוד להנחיותיו
סיירת גולני בעזה, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי הכחיש הערב (שבת) בעדכון היומי לתקשורת את הדיווחים כי צה"ל תוקף את בית החולים שיפא: "הידיעות שאנחנו מכתרים את בית החולים שיפא - הן ידיעות כוזבות" אמר הגרי. עוד הבהיר: "אנחנו פוגעים באופן ממוקד במחבלים סביב שיפא אבל יש יציאה וכניסה בטוחה לבית החולים". הגרי הצהיר בהמשך דבריו כי חמאס איבד שליטה בצפון הרצועה ותושבים עוזבים בניגוד להנחיותיו.

19:15 | אזעקת צבע אדום הופעלה ביישובים אלי עד, אבני איתן ונוב שברמת הגולן. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח סוריה שנפל בשטח פתוח, צה"ל תוקף בתגובה את מקורות הירי.

צה"ל השתלט על 11 מוצבים צבאיים של ארגון הטרור חמאס

מתחילת הפעילות הקרקעית, צה"ל השתלט על 11 מוצבים צבאיים של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, בפעילות בשטח הרצועה, לוחמי חטיבת הנחל איתרו והשמידו תוואי תת קרקעי הממוקם סמוך לבית ספר.

מכלול התקיפה של חטיבה 215 זיהו חוליית מחבלים שנעה לכיוון לוחמי צה"ל מחטיבת גבעתי שפעלו במרחב, ובאמצעות כלי טיס חיסלה את החולייה והסירה את האיום. במהלך הלילה, תקפו כוחות זרוע הים מבנים המשמשים את ארגון הטרור חמאס כנגד כוחות צה"ל באיזור צפון הרצועה. כמו כן, נתקפו מחסני אמל"ח בהם נמצא ציוד של הכוח הימי של חמאס. בהכוונת כוחות חי"ר בשטח הרצועה אשר זיהו מטרות צבאיות בתוך מבנים באזור מחנה שאטי, כוחות זרוע הים סגרו מעגל אש ותקפו את המבנים.

תיעוד מהלחימה של צה"ל

תיעוד מהלחימה של צה"ל, צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בתגובה לפציעה קשה של חיילי צה"ל

צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לשיגורי ארגון הטרור ביממה האחרונה. שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח קשה מפגיעת טיל נ"ט ששוגר לעבר מוצב צבאי במרחב מנרה.
החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו. כמו כן, חייל צה"ל נפצע באורח קשה וחייל נוסף נפצע באורח בינוני מנפילה של כלי טיס עוין שחדר לשטח ישראל מלבנון. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

צה"ל בעזה

צה"ל, צילום: דובר צה"ל

נסראללה נאם בשנית נגד ישראל

מנהיג ארגון הטרור חמאס, חסן נסראללה, נאם בפעם השנייה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. הוא טען כי ישראל "שוב עושה טעות, והיא לא תשיג אף אחת ממטרותיה". עוד הודה למורדים הח'ותים בתימן, והודה כי כמה מאנשי חמאס נהרגו בתקיפה ישראלית בסוריה.

עוד שיבח את גדודי אל קאסם על טבח ה-7 באוקטובר: "למרבה הצער, יש כלי תקשורת ערביים וכתבים ערבים שבכוונה או שלא בכוונה עוזרים לישראל להשיג את מטרותיה. הישראלים צריכים להתייאש מהשגת מטרותיהם. היא פגעה בנורמליזציה שהיא מבקשת".

נסראללה ב"נאום השיעולים"

נסראללה ב"נאום השיעולים", צילום: צילום מסך מתוך "נאום השיעולים"

צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל שהחזיק כ-אלף מתושבי רצועת עזה כבני ערובה

כוחות מצוות הקרב החטיבתי גבעתי חיסלו באמצעות הכוונת מטוס קרב ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ את המחבל אחמד ציאם, מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ'ואן בארגון הטרור חמאס, שנחשף על ידי דובר צה"ל לפני יומיים בכך שהחזיק כ-אלף מתושבי רצועת עזה כבני ערובה בבית החולים 'רנתיסי' ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה. אחמד ציאם חוסל כאשר הסתתר בבית ספר 'אלבוראק', בו הסתתרו וחוסלו יחד איתו מספר מחבלי חמאס שהיו תחת פיקודו. אחמד ציאם הוא דוגמא נוספת לניצול הציני של ארגון הטרור חמאס בתושבי הרצועה ומתקנים אזרחיים, כמגן אנושי לצרכי הטרור של הארגון.

צילום: דובר צה"ל