נתניהו בראיון לפוקס ניוז: "אין לישראל כוונה לשלוט ברצועה"

ראש הממשלה נתניהו מצהיר כי אין כל כוונה לשלוט ברצועה אלא להקים שם שלטון אזרחי נפרד עם חופש פעולה לישראל נגד הטרור | על חיסול סינוואר בעזה: "הוא שם, נגיע אליו"; על האקדמיה והתמיכה בחמאס: "לא מצליחים להבחין בין טוב ורע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/23 08:03 כו בחשון התשפד

נתניהו בראיון לפוקס ניוז: "אין לישראל כוונה לשלוט ברצועה"
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש ממשלת ישראל נתניהו התראיין הלילה לערוץ החדשות האמריקאי "פוקס ניוז" וסיפק מספר הצהרות חשובות על המלחמה עם חמאס. לדברי נתניהו, אין לישראל כל כוונה לשלוט ברצועה והיא מעוניינת להקים שם שלטון אזרחי נפרד.

"איננו שואפים לכבוש את עזה ולא לשלוט על תושביה", אמר נתניהו בריאיון. הוא ציין כי השאיפה תהיה להעביר את השליטה לממשלה אזרחית, אבל בעתיד הנראה לעין יהיה צורך בהפעלת כוח צבאי אמין כדי שבעת הצורך הוא ייכנס לרצועת עזה "ויהרוג את ההורגים".

"זה לא יהיה ניצחון של ישראל בלבד, אלא של כל העולם המתורבת נגד הברבריות"

על העניין ההומינטרי אמר ננתיהו כי "אפשרנו לקיים מסדרונות הומניטריים שבהם תושבי עזה יכולים להשתמש, למרות שחמאס מנסה למנוע מהם לעזוב. המלחמה מתקדמת בצורה טובה ושום דבר לא יעצור את זה. אנחנו מחויבים לחלוטין לניצחון. זה לא יהיה ניצחון של ישראל בלבד, אלא של כל העולם המתורבת נגד הברבריות".

לשאלת מיקומו של סינוואר והרצון של ישראל בחיסולו, ענה נתניהו כי הוא בעזה וכי ישראל תחסל אותו: "הוא שם. נגיע אליו". על התמיכה הבלתי מסוייגת של אנשי אקדמיה רבים בחמאס אמר נתניהו כי זה "כתב אישום נגד השכלה גבוהה במקומות רבים בעולם כשאנשים מאוד משכילים לא מצליחים להבחין בין טוב ורע".

צפו בראיון המלא: