מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש עיריית שדרות: "להגיד שהממשלה לא פועלת- שטויות"

אלון דוידי בראיון על המצב של תושבי העיר שכרגע מפוזרים בכל רחבי הארץ, על הסיוע מהממשלה ועל היום בו הם יוכלו לחזור לעיר: "גם אני מרגיש תלוש, כל לילה אני ישן במקום אחר, הצבא ייתן את התשובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 14:49 כד בחשון התשפד

ראש עיריית שדרות: "להגיד שהממשלה לא פועלת- שטויות"
כוחות הביטחון בשדרות במהלך המלחמה, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

ראש עיריית שדרות אלון דוידי התייחס היום (ד') בראיון ל103FM על הסיוע שמקבלת עירו מפרוץ המלחמה: "אני מרגיש שבמצב חירום תמיד צריך יותר, אבל אנחנו במלונות, רק תושבי שדרות שמפונים במלונות זה עלות של כמעט חצי מיליארד בשנה. אנחנו קיבלנו מקדמות ממשרד הביטחון שעבד איתנו בחודש הראשון. אנחנו עכשיו עושים את ההסכם עם משרד התיירות, וכל מה שעובר אלינו, אנחנו מעבירים הלאה".

אלון דוידי

אלון דוידי, צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

"הקמנו בימים האחרונים עשרות מקומות חינוך"

דוידי, שבחודש האחרון מסתובב בין מקום למקום ודואג לתושביו, מספר: "הקמנו בימים האחרונים עשרות מקומות של בתי ספר, גנים, אנחנו מקימים מעונות יום, אנחנו משתדלים לתת פעילות גם למבוגרים וגם לצעירים".

דוידי מדגיש כי ההתנהלות מול הממשלה היא טובה, וכולם מנסים לעזור: "לבוא ולהגיד שהממשלה לא פועלת זה שטויות במיץ גזר. אני לא יודע מה מדברים על כספים קואליציוניים, לא מכיר את הסוגיה הזו, אבל אני יכול להגיד לך שיש לנו שיח רציף עם כולם, ממנכ"ל משרד רוה"מ, גם ראש הממשלה שנפגשתי איתו גם שבוע שעבר".

"חלק מהמשפחה שלי פה וחלק מהמשפחה שם"

דוידי נשאל כמה הוציא עד היום מהקופה, וענה: "אנחנו למעשה מוציאים מיליוני שקלים על כל מיני צרכים, אם זה סיוע, אם אלה תלושים שחילקנו ביוזמה שלנו, אם זה כל הכביסות שאנחנו עושים לתושבים, אם זה כל הציוד שקנינו ורכשנו עבור כל התושבים, אם זה אלפי מנות שחילקנו בתוך שדרות בימים הראשונים. גם אני מרגיש תלוש, גם אני נמצא למעשה כשחלק מהמשפחה פה וחלק מהמשפחה שם. כל לילה אני נמצא במקום אחר".

את המחשבות על מה יהיה אחרי דוידי מעדיף להעביר לצבא: "אני חושב שאת הדבר הזה צריך לתת ראש הממשלה, והצבא צריך לתת לנו את התשובות. מתי שזה יהיה בטוח ומתי שנראה שבאמת הדברים ממשיכים להתקדם... אם אני עכשיו למשל חוזר לשדרות, אני למעשה לא יודע מבחינת ההגנה בשמיים, מבחינת התנהלות יומיומית".

דוידי סיכם ואמר כי: "בסך הכול בנינו בכוחות אדירים באמת מערכת שנותנת מענה טוב. יש לנו רכזים בכל מלון. יש לנו מערכת חינוך שעובדת. לשגע עכשיו את התושבים כל יומיים לתת להם החלטה אחרת, אני חושב שזה גם לא דבר נכון".

האזינו לראיון המלא: