בכבאות מרגיעים: זה המקור לריח השריפה במרכז

בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים על ריח אשן בערי המרכז, בכבאות והצלה הבהירו כי המקור לריח הוא שריפות מבוקרות באזור יהודה ושומרון | ראש עיריית שהם: "חונקים אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 09:55 כד בחשון התשפד

בכבאות מרגיעים: זה המקור לריח השריפה במרכז
ערימת זבל, ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

בימים האחרונים מתעוררים תושבי גוש דן לריח עשן חזק בבניינים וברחובות. אל מוקד 102 של מחוז דן הגיעו מאות דיווחים וקריאות מכל ערי גוש דן - ולכל האירועים הגיעו צוותי כיבוי לבדיקת התלונה. מבדיקה שנעשתה עולה כי מקור הריח הוא בשריפות מבוקרות שנעשות בשטחי רנתיס ביהודה ושומרון - לא הצתה ולא שריפה מסכנת או שאינה בשליטה.

בכבאות מדגישים - חשוב להיות ערניים

בכבאות והצלה מבקשים מהאזרחים להכיר את התופעה אשר התרחשה גם היום כמו גם הימים האחרונים אך עם זאת, להיות ערניים ולדווח על כל אירוע חריג בטלפון 102 של מוקדי השליטה.

ראש עיריית שהם, איתן פטיגרו, כתב בפוסט ששיתף בפייסבוק: "חונקים אותנו! בוקר נוסף של טרור סביבתי, בו תושבי שוהם, מודיעין, ראש העין וכלל היישובים הסמוכים לקו התפר מתעוררים לבוקר אפוף עשן, צריבות בעיניים, ללא יכולת לנשום, לעוד בוקר של הסתגרות בבתים בחלונות סגורים, כי בחוץ - פשוט סיוט!".

עוד כתב: "שנים שאנחנו מתריעים על המפגע הזה, שהיה צריך למגר עוד מזמן. כמו שהממשלה הזניחה את הטיפול בחמאס, כך הוזנח הטיפול באיכות האוויר של תושבי מדינת ישראל והבוקר כל גוש דן מרגיש את ההזנחה הזו בדרכי הנשימה".