שגריר ישראל בניו זילנד מונה למרכז המאמץ הבינלאומי לשחרור החטופים

אלון רוט-שניר מונה על ידי שר החוץ להיות מרכז המאמץ הדיפלומטי הבינלאומי לשחרור החטופים המוחזקים בידי מחבלי החמאס: "מחוייבים לכל אחד ואחד מהחטופים לעשות כל דבר על מנת להביא לשחרורם המיידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 11:57 כג בחשון התשפד

שגריר ישראל בניו זילנד מונה למרכז המאמץ הבינלאומי לשחרור החטופים
מיצג למען החטופים בתל אביב, צילום: by Miriam Alster/Flash90

מאמץ מדיני בינלאומי לשחרור החטופים: השגריר ישראל בניו זילנד, אלון רוט-שניר מונה על ידי שר החוץ כהן להיות מרכז המאמץ הדיפלומטי הבינלאומי לשחרור החטופים המוחזקים בידי מחבלי החמאס בעזה. רוט-שניר ירכז את פעילות משרד החוץ, בארץ ובעולם, בשיתוף עם גורמי המערכת הישראלית העוסקים בנושא.

השגריר רוט-שניר שימש בעבר כשגריר ישראל בנורבגיה וסמנכ"ל האגף האסטרטגי במשרד החוץ. הוא יפעל בתיאום עם כל גורמי המערכת הישראלים העוסקים בסוגיית החטופים במטרה לגייס את הקהילה הבינלאומית ולהפעיל לחץ אפקטיבי לשחרורם.

מתאמת השבויים והנעדרים במשרד החוץ, שולי דוידוביץ, תמשיך לפעול כנציגת המשרד בצוות שהוקם בראשות גל הירש ולתאם את העבודה המדינית והדיפלומטית עם הצוות ועם הגורמים הבינלאומיים המגיעים לארץ לשם כך. בנוסף, יהיו רוט-שניר ודוידוביץ כתובת עבור משפחות החטופים לכל סיוע שנדרש במשרד החוץ לפעילותם.

שר החוץ אלי כהן: "שחרור כל החטופים הוא יעד מרכזי של משרד החוץ ממשלת ישראל, צה"ל ומדינת ישראל כולה. אנחנו מחוייבים לכל אחד ואחד מהחטופים לעשות כל דבר על מנת להביא לשחרורם המיידי. 241 החטופים שנמצאים בידי מחבלי החמאס בעזה הם עדות לפשעי המלחמה ולפשעים הגד האנושות שביצע ארגון הטרור חמאס שהוא גרוע מדאעש. מטרת המינוי של השגריר אלון רוט-שניר לתפקיד ממונה על סוגיית החטופים במשרד החוץ היא לקדם פעילות בינ"ל בזירות שונות שתסייע בשחרורם המהיר של כל החטופים".