שר הביטחון גלנט: אלו שלושת היעדים העיקריים של המלחמה

יואב גלנט נאם בפני ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ופירט את מטרות המלחמה: "נפגע בהם במנהרות ובבונקרים, נחסל את ראשי החמאס מסינוואר ומטה, נלך ונפגע במג"דים ובכל מי שפועל בשטח. נפגע בתשתית ונביא למצב שחמאס לא מתאושש ממנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 11:11 כג בחשון התשפד

שר הביטחון גלנט: אלו שלושת היעדים העיקריים של המלחמה
גלנט בגבול הרצועה, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון גלנט השתתף הבוקר (ג') בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון, שהתקיים בלשכת שר הביטחון בקריה. גלנט סקר בפני חברי הכנסת את התקדמות הכוחות לחיסול מחבלי חמאס והשמדת תשתיות הארגון המתמקדת כעת בעיר עזה, ופרט את מטרות המלחמה.

שלושת היעדים העיקריים שפרט גלנט הם שארגון החמאס יחדול מלהתקיים כמסגרת צבאית ושלטונית בעזה, שלא יהיה איום ביטחוני מעזה על אזרחי ישראל ושלצה"ל יהיה חופש פעולה מלא ללא מגבלות על הפעלת כוח.

"לפנינו ימי לחימה רבים, זו מלחמה שונה ממה שהכרנו"

גלנט אמר כי "אנחנו בעיצומה של הלחימה. המסר הראשון שאני רוצה להגיד כאן מפני שהוועדה הזאת מייצגת את כל עם ישראל, זה שאנחנו צריכים את הגיבוי שלכם, את האחדות ואת השותפות של כל חלקי החברה בישראל. ב-7.10 נרצחו אזרחים ואנשי כוחות הביטחון - יהודים, דרוזים, ובדואים והם כולם נלחמים גם היום בתוך רצועת עזה, זה מסר חשוב - אנחנו נלחמים למען כל העם בישראל ועושים את כל מה שניתן".

"לפנינו ימי לחימה רבים, זו מלחמה שונה ממה שהכרנו. זה ייקח זמן - מי שהרג או חטף למעלה מ-1,500 אזרחים ישראלים, ילדים, נשים, עם כל מעשי הזוועה הקשים שהיו, לא יוכל להמשיך להתקיים. אנחנו נפגע בהם במנהרות ובבונקרים, נחסל את ראשי החמאס מסינוואר ומטה, נלך ונפגע במג"דים ובכל מי שפועל בשטח. נפגע בתשתית ונביא למצב שחמאס לא מתאושש ממנו. יחיא סינוואר עשה טעות בעזה וחרץ את גורלו של חמאס ואת גורלה של עזה. אם נסראללה יעשה טעות, הוא יחרוץ את גורלה של לבנון", סיים.