מו"ל הארץ לוחמני: "חיסול חמאס הכרחי"

עמוס שוקן, המוציא לאור של עיתון "הארץ", שיתף בטוויטר שלו מאמר מתוך העיתון באנגלית שכותרתו היא "ישראל לא מבצעת רצח עם בעזה" - ולאחר מכן הסביר: "אין ציניות בהארץ, יש ציונות. חיסול חמאס הכרחי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/23 09:21 יט בחשון התשפד

מו"ל הארץ לוחמני: "חיסול חמאס הכרחי"
מו"ל הארץ, עמוס שוקן, צילום: Amir Levy/FLASh90

מאז מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, כולם מדברים על קונספציות וההתרסקות שלהן. אחד הציוצים המפתיעים, מאדם שאולי עבר שינוי מאז המתקפה, הגיע אמש (ה') מעמוס שוקן. שוקן הוא המוציא לאור של עיתון "הארץ", עיתון שעולה לכותרות על רקע הקו המערכתי השמאלני שלו.

"חיסול החמאס הכרחי"

בציוץ שיתף שוקן מאמר של עורך הדין איתי מק, פעיל זכויות אדם מוכר. המאמר עלה באתר "הארץ" באנגלית, וכותרתו היא "ישראל לא מבצעת רצח עם בעזה". במאמר מפריך מק את הטענה כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועה ומסביר את מה שעומד מאחורי פעולותיה המוצדקות של ישראל.

רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל מלחמת חרבות ברזל

רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

גולשת מופתעת כתבה לשוקן: "זה לא זמן טוב לסרקזם. מה אתה אומר בעצם?", ושוקן ענה בנחרצות: "שחיסול החמאס הכרחי". לגולש אחר הוא כתב "אין ציניות בהארץ, יש ציונות".

הביקורת של שוקן על נתניהו וגלנט: "אתם בורחים מהאחריות שלכם"

בין הציוצים האחרונים של שוקן מופיעים כמובן גם ביקורת על ההנהגה הפוליטית הוכחית, כאשר על רא הממשלה ושר הביטחון הוא כתב: "איזו חוצפה, איך נתניהו וגלנט עולים לדבר לפני הציבור מבלי שהם מתיחסים לשאלה חשובה אחת: איך זה קרה? איך עם כל תקציב הביטחון, הגדרות והמחסומים, איך קרתה השערוריה הביטחונית הזאת? אל תרשימו אותנו עם מה שאתם עושים עכשיו, כשאתם בורחים מהאחריות שלכם למה שקרה בשבת. על זה תדברו!".